۰ نفر

نماینده نیسان در ایران اعلام کرد

واردات خودرو در انتظار تخصیص ارز توسط بانک مرکزی/ محصولات جدید نیسان در ایران تولید می‌شود

۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۱:۱۵
کد خبر: 269590
واردات خودرو در انتظار تخصیص ارز توسط بانک مرکزی/ محصولات جدید نیسان در ایران تولید می‌شود

مدیرعامل شرکت جهان نوین آریا با اشاره به ایجاد سامانه‌ای توسط دولت برای تخصیص ارز به واردکنندگان خودرو گفت: در صورتی که ارز تعلق بگیرد اجازه ورود خودرو خواهیم داشت.

اقتصاد آنلاین-سمانه برمخ‌شاد؛ سیروس جوکار در یک نشست خبری در حاشیه مراسم رونمایی ایکس تریل 2018 با اشاره به اینکه قیمت ایکس تریل با نرخ مصوب بانک مرکزی 344 میلیون تومان تعیین شده است، خاطرنشان کرد: البته قیمت با توجه به نرخ ارزی که بانک مرکزی برای ما تعیین کند مشخص خواهد شد.

مدیرعامل جهان نوین آریا درباره احتمال بازگشت تحریم‌ها گفت: بحث تحریم و دور زدن آن کل اقتصاد ما را تحت تاثیر قرار داده اما چیزی که ما امروز به آن توجه می‌کنیم وضعیت کلی اقتصاد کشور است و در این راستا محصولاتی را وارد می‌کنیم که با وضعیت کشور هماهنگی داشته باشد بنابراین تا جایی که محدودیت‌ها ما را محدود نکند کارمان را ادامه می‌دهیم.

او در ادامه در پاسخ به سوال اقتصادآنلاین مبنی بر اینکه با توجه به سیاست وزارت صنعت مبنی بر محدود شدن واردات خودرو چه چشم اندازی را برای واردات متصور هستید، اظهار کرد: سیاستگذاری واردات توسط دولت انجام می‌شود و ما تا جایی که قانون اجازه دهد فعالیت می‌کنیم، اینکه ما تعداد محصولات را بیشتر می‌کنیم به این دلیل است که دولت اقبالی به واردات خودرو ندارد.

مدیرعامل جهان نوین آریا افزود: اگر چه تاکنون  شرایط سخت شده اما منعی برای واردات وجود نداشته است، فعلا منتظریم که طی یک هفته آینده وضعیت تخصیص ارز به واردات خودرو مشخص شود.

او با بیان اینکه خودرویی که وارد ایران می‌شود باید استاندارد اروپا را داشته باشد، تاکید کرد: فعلا دو خودروی جوک و ایکس تریل را عرضه می‌کنیم و برنامه‌ای برای واردات محصول جدید نداریم، اما اگر اقبالی صورت بگیرد در حوزه خودروهای عمومی با کاربری اقتصادی مانند ون ورود کنیم.

مدیرعامل جهان نوین آریا با اشاره به اینکه برنامه ما حرکت به سمت تولید خودرو در داخل کشور با همکاری پارس خودرو است، ادامه داد: محصولات مختلفی مطرح شده که از جمله آنها می‌توان به نیسان کیکس اشاره کرد که البته هنوز نهایی نشده است.

جوکار به فعالیت این شرکت در منطقه آزاد اروند اشاره و اظهار کرد: اگر شرایط اقتصادی اجازه دهد در سایر مناطق آزاد هم فعالیت خواهیم کرد.

در این نشست امیرحسن امیری مدیر فروش جهان نوین آریا بر ارتقاء کیفیت خدمات نیسان تاکید کرد و گفت: کیفیت ارائه خدمات برای ما از واردات مهم‌تر است و در این راستا در حال آماده سازی زیرساخت‌ها به گونه‌ای هستیم که رتبه‌های کسب شده در زمینه خدمات پس از فروش ارتقا یابد.

امیری همچنین تصریح کرد:در حال حاضر  20 نمایندگی و شعبه در سراسر کشور داریم و برنامه افزایش تعداد نمایندگی‌ها به 30 در دستور کار است.