۰ نفر

ترخیص ۴۰۰۰خودرو از گمرک منطقه آزاد اروند

۸ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۷:۴۳
کد خبر: 267597
ترخیص ۴۰۰۰خودرو از گمرک منطقه آزاد اروند

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: با لغو مصوبه هیئت دولت در مورد لزوم اسقاط ۸ خودرو در برابر واردات یک خودرو، گام اساسی و نهایی برای ترخیص خودروهای محبوس شده در گمرک منطقه آزاد اروند خودرو برداشته شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، اسماعیل زمانی با اشاره به لغو مصوبه هیئت دولت درباره اسقاط 8 خودرو در برابر واردات یک خودرو اظهار کرد: بیش از 4000 دستگاه خودرو پلاک اروندی به دلیل این مصوبه هیئت دولت، در گمرک منطقه آزاد اروند توقیف شده بودند و امکان ترخیص  برای این خودروها وجود نداشت.

وی افزود: با توجه به اینکه در منطقه آزاد اروند عمر خودورها بیش از 15سال نیست، اسقاط کردن خودروی فرسوده در این منطقه معنا و مفهومی ندارد که در این ارتباط با مسئولان دولت از جمله معاون اول رییس جمهوری مذاکرات و مکاتبات زیادی انجام شد.

زمانی  به مانا گفت: در روزهای آینده بتدریج نسبت به ترخیص این خودروهای وارداتی که عموما" ساخت کشور کره جنوبی است" اقدام خواهد شد.

پیش تر مسئولان سازمان منطقه آزاد اروند درباره دلایل عدم ترخیص خودروهای پلاک اروندی در گمرک منطقه آزاد سکوت اختیار کرده بودند. صاحبان این خودروها در چند هفته اخیر بارها در اعتراض به عدم ترخیص خودروهای خود در گمرک منطقه آزاد اروند در خرمشهر تجمع کرده بودند و خواستار تعیین تکلیف این خودروها شدند.