۰ نفر

تایر خودرویی که اکسیژن تولید می‌کند‍!

۱۸ اسفند ۱۳۹۶، ۱۶:۰۵
کد خبر: 257208
تایر خودرویی که اکسیژن تولید می‌کند‍!

شرکت گودیر که در زمینه تولید تایر و لاستیک خودرو فعالیت می‌کند در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۸ از تایر مفهومی رونمایی کرده که اکسیژن تولید می‌کند.

به گزارش  اقتصاد آنلای به قل از ایسنا، شرکت تایر و لاستیک‌سازی گودیر (Goodyear) به منظور افزایش کیفیت هوا و کاهش میزان انتشار آلایندگی خودروها و حفظ محیط زیست تصمیم گرفته است که با استفاده از یک نوع گیاه خزه زنده در قسمت داخلی تایر خودروها به جذب دی اکسید کربن و تولید اکسیژن و فوتو سنتز گیاهی کمک کند تا بدین ترتیب آلودگی حاصل از سوخت های فسیلی مصرفی در هر خودرو با تولید اکسیژن از تایرهای آن کاهش یابد و بدین ترتیب از آلودگی هوا در کلان شهرهای جهان جلوگیری بعمل آید.

البته این تایر مفهومی است و بدین معناست که نباید انتظار داشته باشیم که به زودی شاهد عرضه و تولید انبوه آن و در نهایت استفاده آن در خودروهای خود باشیم اما اینکه شرکت گودیر که همواره یکی از پیشگامان و شرکت های برتر تولیدکننده در زمینه تایر و لاستیک خودروها در جهان به شمار می آمده به فکر حفظ محیط زیست و کاهش آلودگی هوا افتاده است، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

عکس های منتشر شده به وضوح نشان می دهد که خزه های به کار برده شده به خوبی و با ظرافت و دقت بالایی در داخل تایر خودرو تعبیه و کارگذاری شده است تا بتوانند در تمامی حرکات خودرو حتی افتادن در دست اندازهای خیابان، عملکرد خود را حفظ کرده و از تایر خارج نشوند. به عبارت دیگر، این خزه ها بخش جدایی ناپذیری از این تایر مفهومی است و به طور کامل به آن متصل شده است. بنابراین نگرانی درباره اینکه آیا خزه ها با شستشو یا حرکات خودرو جدا می شوند، وجود نخواهد داشت .

طراحی خود تایر نیز بسیار بی نظیر و فوق العاده زیباست به‌گونه‌ای که هیچ نگرانی درباره پنچر شدن آن نیز وجود نخواهد داشت چرا که در تایر مفهومی اکسیژن از کائوچوی بازیافتی برای آج و ساختار اصلی استفاده می‌شود، بنابراین از لحاظ فنی تایری است که در واقع به جای مصرف هوا آن را در داخل خود تولید می‌کند.