۰ نفر

انتقاد رییس کمیسیون صنایع مجلس از تعداد بالای خودروسازان داخلی

۲۴ بهمن ۱۳۹۶، ۲۱:۰۱
کد خبر: 251956
انتقاد رییس کمیسیون صنایع مجلس از تعداد بالای خودروسازان داخلی

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: خودروسازی شوخی نیست که بگوییم ۴۰ مجوز خودروسازی صادر کرده‌ایم، بلکه باید یک تا سه خودروساز داشته باشیم تا بتوانند با یکدیگر رقابت کنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، اکبریان در پنجمین همایش بین‌المللی صنعت خودروی ایران، اظهار کرد: در سال‌های گذشته مجوزهایی برای خودروسازی صادر شده که با استفاده از آن قطعات را وارد و تنها در داخل مونتاژ می‌کردیم و بعد از چند سال تعدادی از این شرکت‌ها نیز تعطیل شده است.

وی با بیان این‌که باید سهم دولت را در خودروسازی به صفر برسانیم، خاطر نشان کرد: خودروسازان بزرگ باید به بخش خصوصی واقعی واگذار شوند.

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز خودروهای تولیدی مورد رضایت مردم نیست، در حالی که باید اینگونه باشد و خودروسازان باید در این راستا حرکت کنند.

اکبریان افزود: موضوع صادرات خودروهای تولیدی در قراردادهای پسابرجامی نباید روی کاغذ بماند بلکه باید اجرایی شود.

وی ادامه داد: بدهی خودروسازان و قطعه سازان در ماه‌های اخیر کمتر شده که باید این روند ادامه یافته تا به وضعیت مطلوبی برسیم.

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: خودروسازان ما کمتر از خودروسازان خارجی نیستند و اگر خود را باور کنند پیشرفت خوبی خواهند داشت.