۰ نفر

یک کارشناس خودرو در گفت‌و‌گو با اقتصاد آنلاین:

مردم برای خرید خودرو دست نگه دارند/ بازار خودرو راکد می‌شود؟

۲۳ بهمن ۱۳۹۶، ۱۳:۵۲
کد خبر: 251565
مردم برای خرید خودرو دست نگه دارند/ بازار خودرو راکد می‌شود؟

یک کارشناس خودرو با بیان این‌که بازار خودرو‌های وارداتی در حال حاضر به سمت رکود جریان دارد، گفت: بهتر است تا زمان اعلام قطعی حکم دیوان عدالت مردم برای خرید خودرو دست نگه دارند.

فربد زاوه در گفت‌و گو با خبرنگار اقتصاد آنلاین، با تاکید بر این‌که در صورت حکم توقف افزایش تعرفه ها توسط دیوان عدالت، این حکم لازم الاجرا است خاطرنشان کرد: دولت پس از دریافت ابلاغیه دیوان عدالت موظف به اجرای آن است و تا زمانی که حکم نهایی دیوان صادر شود نمی‌تواند تعرفه اضافه بگیرد.

او در پاسخ به این سوال ‌که " قیمت خودرو‌های وارداتی که پیش فروش شده‌اند تغییر خواهد کرد یا خیر؟" گفت: دولت باید از واردکننده ها تضمینی بگیرد که در صورت بازگشت تعرفه‌ ها به نرخ سابق مابه التفاوت آن را حساب کنند.

زاوه ادامه داد: فروشنده ها نمی‌توانند چنین تضمینی به مردم بدهند و مردم هم در این شرایط ریسک نمی‌کنند که پولشان را در اختیار فروشنده‌ها قرار دهند بنابراین فروشنده ها متضرر می‌شوند.

این کارشناس خودرو با اشاره به اینکه  بازار به سمت رکود حرکت می‌کند، اظهار کرد: بازار خودرو در حال حاضر به متغیر های دیگری به جز نرخ دلار وابسته است و بهتر است مردم فعلا در خرید خودرو دست نگه دارند.