۰ نفر

آمادگی یک خودروساز برای تولید خودروی برقی/ قیمت خودرو افزایش می‌یابد؟

۴ بهمن ۱۳۹۶، ۱۱:۳۶
کد خبر: 247245
آمادگی یک خودروساز برای تولید خودروی برقی/ قیمت خودرو افزایش می‌یابد؟

رییس هیات مدیره مدیران خودرو با بیان اینکه افزایش قیمت ارز بر قیمت خودروها تاثیرگذار خواهد بود، اظهار کرد: خودروهای تولید داخل نیز از افزایش نرخ ارز تاثیر می‌پذیرند اما به دلیل شرایط اجتماعی افزایش قیمت‌ها اعمال نشده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادآنلاین، بهرام شریعت، رییس هیات مدیره مدیران خودرو ، امروز در حاشیه نمایشگاه خودرو اصفهان درباره تاثیر افزایش قیمت ارز بر قیمت خودرو، گفت: تامین مواد اولیه در خودروهای تولیدی وابسته به نرخ ارز است بنابراین شاهد افزایش قیمت خودرو خواهیم بود.

او در ادامه با اشاره به اینکه در مورد برخی قطعات نیز ارز مبادله‌ای به ارز آزاد تبدیل خواهد شد، خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی مهم‌ترین مسئله وابستگی به نرخ ارز است.

شریعت با بیان اینکه تغییرات نرخ ارز بر محصولات تولید داخل تاثیر خواهد گذاشت، افزود: البته در حوزه محصولات داخلی به دلیل شرایط اجتماعی افزایش قیمت‌ها اعمال نشده است.

شریعت درباره بازار دست دوم خودروهای چینی نیز گفت: بازار دست دوم به برند ارتباط دارد و با توجه به اینکه جایگاه برند مدیران خودرو در حال ارتقاء است، شاهدیم که فاصله ای بین بازار دست دوم محصولات مدیران خودرو و سایر محصولات چینی وجود دارد.

او با بیان اینکه اطمینان مشتریان به یک برند نیاز به زمان دارد، تصریح کرد: برای بهبود بازار دست دوم خودروهای ام وی ام و چری در ایران وب سایتی راه اندازی شد تا خرید و فروش از طریق آن انجام شود، به علاوه تسهیلاتی برای خریداران خودروی دست دوم مانند تخفیف در خدمات در نظر گرفته شده است.

آمادگی تولید خودروی برقی را داریم

در این نشست خبری ژو، مدیرعامل مدیران خودرو نیز با اشاره به اینکه در ادامه مسیرمان در ایران ثابت قدم هستیم، تاکید کرد: در حال ایجاد فاز دوم کارخانه هستیم.

ژو با بیان اینکه این روزها ایران و چین مشکلات مشترکی در بخش آلودگی هوا دارند که باعث شده است چری تمام تلاش خود را برای تولید خودروهای با آلودگی کم و حتی بدون آلودگی به کار گیرد، گفت: تمام تلاش شرکت چری تولید خودروهای منطبق با استانداردهای تعیین شده از سوی ایران است، به همین دلیل هم‌اکنون تمامی محصولات تولیدی این شرکت در ایران منطبق با استاندارد یورو 5 عرضه می‌شود.

او همچنین با اشاره به اینکه مدیران خودرو به‌عنوان یک شرکت پاسخگو به مطالبات مردم به دنبال تولید خودروهای الکتریکی است، تصریح کرد: تولید خودروهای الکتریکی جزو برنامه استراتژیک و کلان گروه چری است که مقدمات اجرایی آن نیز انجام شده است.

مدیر عامل مدیران خودرو با بیان اینکه آمادگی تولید خودروهای کاملا برقی را داریم و از زمانی که کار آغاز شود طی ۳ الی ۴ ماه می توانیم خودروی برقی تولید کنیم، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تولید خودروهای برقی گران تر تمام می‌شود باید جامعه آمادگی پذیرش این موضوع را داشته باشد تا محصولات برقی به بازار عرضه شود.

ژو گفت: به‌طور معمول خودروهای برقی قیمتی بیش از دو برابر خودروهای مشابه با سوخت فسیلی دارد، به همین دلیل در تمام دنیا دولت‌ها مشوق و یارانه‌های قابل‌توجهی را به خریداران خودروهای الکتریکی پرداخت می‌کنند تا بتوانند نظر مثبت آن‌ها را برای خرید خودرو برقی جلب کنند.

او با اشاره به هفتمین سال حضور خودروی X۳۳ در بازار ایران، گفت: به دنبال اعمال تغییراتی در قوای محرکه این خودرو هستیم.

مدیر عامل مدیران خودرو همچنین اضافه کرد: در سال ۲۰۱۸ خودرو جدید دیگری را نیز که بر روی پلت فرم آریزو ساخته شده است به بازار عرضه خواهیم کرد.