۰ نفر

ضرورت حمایت مجلس در حوزه خروج خودروهای فرسوده

باید به قطعه‌سازان توجه ویژه شود/ پژو با قطعه‌سازان ایرانی به الجزایر می‌رود

۲۵ آذر ۱۳۹۶، ۱۳:۳۸
کد خبر: 237990
باید به قطعه‌سازان توجه ویژه شود/ پژو با قطعه‌سازان ایرانی به الجزایر می‌رود

مدیرعامل ایران خودرو گفت: از مجلس می‌خواهیم مکانیزمی طراحی کند تا قطعه سازان بتوانند با استفاده از تسهیلات به نوسازی بپردازند و مجلس توجه ویژه ای به قطعه سازان داشته باشد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، هاشم یکه زارع در مراسم آغاز تولید انبوه دناپلاس توربو و ۲۰۷ اتوماتیک با بیان اینکه ما متعهد هستیم یک خودروی مطلوب به مشتری تحویل دهیم، بیان کرد: تعهد به کیفیت وظیفه ما است اما ۸۰ درصد از کیفیت به قطعه‌سازان برمی‌گردد، صنعت قطعه سازی ما در حال پیر شدن است و اگر ما به نوسازی قطعه سازان فکر نکنیم، فاجعه در راه خواهد بود.

وی ادامه داد: در حوزه خودروهای فرسوده نیز باید توجه ویژه داشته باشیم و ما از مجلس می خواهیم که دولت را در حوزه خروج خودروهای فرسوده حمایت کند.

یکه زارع درباره همکاری با پژو تصریح کرد: شریک خارجی ما باید به ساخت داخل ۷۰ درصد پایبند باشد و این موضوع خط قرمز ما است. پژو باید در انتقال تکنولوژی کمک کند. با مذاکراتی که داشتیم پژو در سایت الجزایر خود از قطعات ایرانی و قطعه سازان ایرانی استفاده خواهد کرد.

مدیرعامل ایران خودرو با اشاره به هزینه زیاد طراحی پلتفرم بیان کرد: طراحی پلتفرم نیازمند بیش از هزار میلیارد تومان سرمایه است و ما برای خودروساز شدن به این سرمایه احتیاج داریم.

یکه زارع با بیان اینکه در بحث خودروهای تجاری یک و نیم تا دو میلیارد تومان به دلیل مصرف سوخت در حال دود شدن است، اظهار کرد: این رقم در حالی دود می شود که با نصف این رقم و سرمایه گذاری در صنعت موتورسازی می توان مصرف سوخت را از ۶۰ لیتر به ۳۰ لیتر کاهش داد.