۰ نفر

مصرف‌کنندگان از کدام عرضه‌کنندگان خودرو راضی‌ترند؟

۲۲ آذر ۱۳۹۶، ۲۳:۰۷
کد خبر: 237636
مصرف‌کنندگان از کدام عرضه‌کنندگان خودرو راضی‌ترند؟

وزارت صنعت، معدن و تجارت گزارش وضعیت رضایتمندی مشتریان از خدمات فروش خودروهای سواری در بازه زمانی تابستان امسال را منتشر کرد.

 در میان شرکت‌های خودروساز و واردکننده خودرو با سهم بازار بیش از یک درصد، شرکت جهان نوین آریا با کسب ۷۱۸ امتیاز از ۱۰۰۰ امتیاز بیشترین رضایتمندی مشتریان از فرآیند فروش خودروهای سواری در تایستان امسال را کسب کرده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، پس از آن آرین موتور پویا با ۷۱۶ امتیاز در رتبه دوم و خودروسازی مدیران با ۷۰۷ امتیاز در رتبه سوم رضایتمندی مشتریان قرار گرفته است.

شرکت‌های خودروسازی کارمانیا نیز با ۷۰۳ امتیاز در رتبه چهارم، ایرتویا با ۶۹۴ امتیاز در رتبه پنجم، پرشیا خودرو با ۶۸۶ امتیاز در رده ششم، ایران خودرو با ۶۷۵ امتیاز در رتبه هفتم، بهمن موتور با ۶۷۰ امتیاز در رتبه هشتم، سایپا با ۶۵۹ امتیاز در رتبه نهم، کرمان موتور با ۶۴۴ امتیاز در رتبه دهم، پارس خودرو با ۶۴۱ امتیاز در رتبه یازدهم و نگین خودرو با ۵۹۰ امتیاز در رتبه دوازدهم و آخر رضایتمندی مشتریان از فرآیند فروش خودروهای سواری در تابستان امسال قرار گرفت‌اند.

اما در میان شرکتهای عرضه‌کننده خودرو با سهم بازار کمتر از یک درصد، آرین موتور تابان با ۷۳۶ امتیاز از ۱۰۰۰ امتیاز در رتبه نخست قرار گرفته است. اطلس خودرو با ۶۸۸ امتیاز در رتبه دوم، گلرنگ موتور فامیلی با ۶۸۶ امتیاز در رتبه سوم و مدیا موتورز با ۶۵۶ امتیاز در رتبه چهارم و آخر رده‌بندی قرار گرفته‌اند.

طبق اعلام شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، در این تحقیق از ۸۸ هزار و ۲۶۲ نفر از خریداران خودروهای داخلی و وارداتی صفرکیلومتر در تابستان امسال مصاحبه و نظرسنجی شده است که حاصل آن گزارش مذکور است.

در نظرسنجی میزان رضایتمندی مشتریان از فرایند فروش خودروهای سواری شاخص‌هایی همچون "اطلاع‌رسانی و پاسخگویی"، "توجه به خواست مشتری"، "هزینه و زمان صرف شده" و "شرایط تحویل خودرو" مورد بررسی قرار گرفته است.