۳ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۶
کد خبر 233555

آستون‌مارتین به تازگی از خودروی جدید خود رونمایی کرده است. این خودرو که مدل ۲۰۱۸ ونتیج (Vantage) بوده، با تغییرات اساسی همراه شده که می‌خواهیم در ادامه به آن‌ها بپردازیم.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از دیجی مگ، ونتیج جزو یکی از جذاب‌ترین سری محصولات آستون‌مارتین است که اولین‌بار در سال ۲۰۰۵ تولید شد. درحقیقت پیشینه‌ی این محصول به کانسپت ونتیج AMV8 برمی‌گردد که در نمایشگاه بین‌المللی خودروی آمریکا ۲۰۰۳  رونمایی شد. ونتیج روحیه‌ی اسپرت بی‌نظیر خود را وام‌دار مدل ویراژ (Virage) است که بین‌ سال‌های ۱۹۸۹ تا ۲۰۰۰ میلادی به روی خط تولید شرکت انگلیسی‌الاصل آستون‌مارتین رفت.

تغییرات ظاهری

حالا آستون‌مارتین از مدل ۲۰۱۸ این سری محصول خود رونمایی کرده که با تغییرات رادیکالی به میدان رقابت می‌آید. اولین تغییر اساسی، ظاهر این انگلیسی مغرور است که از حالت مدل‌های امروزی به سمت سادگی بیش از حد همانند محصولات تسلا پیش رفته است. برای همین ممکن است بسیاری از خودرودوستان چهره‌ی جدید ونتیج را نپسندند؛ چراکه بجای این‌که بیشتر شبیه یک خودروی بسیار لوکس اسپرت باشد، شبیه خودروهای الکتریکی تسلا و مدل‌های قدیمی مزدا شده است!

نمای جلو

در نمای جلو دیگر خبری از چراغ‌های بیضوی کشیده‌ و جلوپنجره‌ی منحنی باریک نیست، درعوض آستون‌مارتین از چراغ‌های باریک، کوچک‌تر و تیز، جلوپنجره‌ی عریض و بزرگ و ظاهر ساده با خطوط تیز استفاده کرده است.

نمای جانبی و پشت

در نمای جانبی، DNA طراحی هر دو خودرو یکسان است اما تغییرات جابجای خطوط شانه‌ای، محل قرارگیری درب‌ها، ارتفاع کم‌تر و دیدن خطوط تیز باعث شده تا از کنار، مدل جدیدتر بسیار اسپرت و خشن‌تر جلوه کند. در نمای جانبی، پروفایل طراحی ونتیج به کلی عوض شده؛ به گونه‌ای که احتمالا فکر می‌کردیم که این طراحی هر خودرویی می‌تواند باشد بجز آستون‌مارتین ونتیج! ظاهر چراغ‌ تکی LED بسیار باریک با فرم منحنی ما را تا حدی به یاد زبان طراحی ماشین‌های ولوو می‌اندازد. خطوط منحنی روی سپر و خطوط تیز زیر چراغ‌های خطر هم تا حدی سبک طراحی ماشین‌های اسپرت لوکس مثل پورشه را برای مخاطب یادآور می‌شود.

نمای داخلی

در نمای داخلی، طراحی بیشتر از یک خودروی لوکس به یک اتومبیل اسپرت نزدیک‌ شده است. در مدل جدید ونتیج، آستون‌مارتین از صندلی‌های اسپرت و غربیلک فرمان جدید، استفاده از ترکیب رنگ جذاب روی کنسول میانی با فرم استیل روی داشبورد از خصوصیات کابین ونتیج ۲۰۱۸ یاد می‌شود. هم‌چنین داشبورد این خودرو برخلاف مدل قبل، زاویه‌دار نیست و با ارتفاع نسبتا کم تخت شده و مستقیما با کنسول میان وصل شده است.

مشخصات فنی

درمورد مشخصات فنی، باید ابتدا به موتور این انگلیسی مغرور اشاره کنیم. آستون‌مارتین در مدل جدید از پیشرانه‌ای با حجم کم‌تر استفاده کرده اما در عوض با بهره‌گیری از سیستم پرخوران تویین‌توربو توانسته قدرت بیشتری از آن بگیرد. مدل جدید ونتیج از پیشرانه‌ی ۸ سیلندر خورجینی با حجم ۴ لیتر بهره‌ می‌برد و می‌تواند حداکثر توان ۵۰۳ اسب‌بخار را تولید کند. این درحالی است که مدل ۲۰۱۵ ونتیج از قلب تپنده‌ی ۸ سیلندر خورجینی با حجم ۴٫۷ لیتر و قدرت ۴۳۰ اسب‌بخار بهره‌مند بود. شتاب صفر تا ۹۷ کیلومتر بر ساعت ونتیج از ۴٫۶ ثانیه به ۳٫۶ ثانیه رسیده که کاهش یک ثانیه نشان از موفقیت خوب این خودروساز بوده است.

حداکثر سرعت این خودرو از ۱۹۰ مایل بر ساعت به ۱۹۶ مایل بر ساعت رسیده که معادل کیلومتر بر ساعت است. حالا نوبت به بحث شیرین قیمت می‌رسد. علاقمندان مدل جدید ونتیج باید بجای ۱۰۲٫۷۲۵ دلار مدل ۲۰۱۵ جی‌تی، ۱۴۹٫۹۹۵ دلار برای مدل ۲۰۱۸ هزینه کنند. افزایش قیمت در مدل جدید ونتیج بسیار زیاد بوده و باید دید که بازخوردها درمورد آن چگونه خواهد بود.