۰ نفر

زمان گشایش ثبت سفارش واردات خودرو مشخص نیست

۳ آذر ۱۳۹۶، ۲۱:۴۵
کد خبر: 233544
زمان گشایش ثبت سفارش واردات خودرو مشخص نیست

مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه ساز و کار جدید واردات خودرو در دولت در حال بررسی است، گفت: زمان دقیق باز شدن سایت ثبت سفارش واردات خودرو را دولت اعلام می‌کند.

علی علی آبادی فراهانی در مورد زمان باز شدن سایت ثبت سفارش خودرو گفت: ساز و کار جدید نحوه واردات و ثبت سفارش واردات خودرو در هیات دولت در حال بررسی است و هیات دولت پس از بررسی سازوکار جدید در مورد زمان باز شدن سایت ثبث سفارش واردات خودرو تصمیم‌گیری می‌کند. 

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت افزود: فعلا هیچ زمان دقیقی برای بازشدن سایت ثبت سفارش خودرو اعلام نشده و اخبار منتشر شده در این رابطه گمانه‌زنی است. 

براساس این گزارش، مسئولان سازمان توسعه تجارت در ابتدا دلیل بسته شدن سایت ثبت سفارش خودرو را آمارگیری فصلی و همچنین بارگذاری تعرفه‌های واردات خودرو اعلام کردند اما پس از مدتی اعلام کردند که برای تدوین سازوکار جدید در واردات خودرو این سایت به صورت موقت بسته شده است. 

براساس این گزارش، مجتبی خسروتاج رئیس سازمان توسعه تجارت پس از مدتی که از بسته شدن سایت ثبت سفارش خودرو گذشت اعلام کرد که  در اواخر سال گذشته تصمیم گرفته شد تا ایین نامه جدیدی برای واردات خودرو تدوین شود.

وی همچنین با تأکید بر اینکه توقف ثبت سفارش واردات خودرو موقت است بیان داشت: با ابلاغ دستورالعمل جدید واردات خودرو از سر گرفته می‌شود ضمن اینکه تا برج 10 سال 96 واردکنندگانی که قبل از تیرماه 96 ثبت سفارش انجام داده‌اند می‌توانند خودرو وارد کنند. 

به گفته رئیس سازمان توسع تجارت در 6 ماهه ابتدای سال 96 یک میلیارد و 200 میلیون دلار خودرو به کشور وارد شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزشی 40 درصد و از نظر تعداد 38 درصد رشد داشته است.