۰ نفر

رییس انجمن واردکنندگان خودرو در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین:

افزایش قیمت خودرو در پی ممنوعیت ثبت سفارش/ صنعت خودروسازی باید به بخش خصوصی واگذار شود

۳ آذر ۱۳۹۶، ۱۰:۱۶
کد خبر: 233394
افزایش قیمت خودرو در پی ممنوعیت ثبت سفارش/ صنعت خودروسازی باید به بخش خصوصی واگذار شود

رییس انجمن واردکنندگان خودرو با انتقاد از نامشخص بودن سیاست‌های دولت در زمینه واردات خودرو، با اشاره به این‌که افزایش تعرفه واردات خودرو تا ۱۷۵ درصد هم مطرح شده است، گفت: در صورتی که تعرفه‌ها افزایش یابد مجددا به ۳ سال قبل برمی‌گردیم و تمام زحمات کشیده شده را از بین می‌بریم.

اقتصاد آنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ فرهاد احتشام زاد در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصاد آنلاین با اشاره به اینکه دخالت دولت در خودروسازی باعث بروز مشکلات زیادی شده است، تاکید کرد: در این زمینه دولت باید کنار بکشد و این بخش را کاملا به بخش خصوصی واگذار کند.

او در ادامه با اشاره به بسته بودن سایت ثبت سفارش گفت:  این اقدام در دو فاز انجام شده است، فاز اول در دی ماه سال گذشته که برای وارد کنندگان غیرنمایندگی بود و فاز دوم از تیرماه امسال شروع شده است که برای نماینگان رسمی ایجاد شده و تاکنون ادامه دارد.

احتشام‌زاد ادامه داد: اکنون به دوره‌ای رسیده‌ایم که اعتبار ثبت سفارشات صورت گرفته در گذشته رو به پایان است و اقدامی هم از طرف دولت انجام نشده و این مهم باعث افرایش قیمت‌ها در بازار شده است.

رئیس انجمن واردکنندگان خودرو درباره حضور نمایندگان واردکننده خودرو در نمایشگاه خودرو تهران، گفت: برخی از نماینگان به واسطه مشکلاتی که با آن روبه رو هستند در نمایشگاه حضور نخواهند داشت و عمده این مشکلات به نامشخص بودن سیاست‌های دولت در زمینه واردات خودرو بر می گردد.  

او درباره احتمال افزایش 150 درصدی تعرفه های واردات خودرو نیز گفت: افزایش تعرفه تا 175 درصد هم مطرح شده است و با این شرایط کشور دوباره در پیوستن به تجارت جهانی چندین قدم به عقب برگشته است.

احتشام زاد خاطرنشان کرد: کشور طی یک برنامه 4 ساله سعی در کم کردن تعرفه ها داشت اما در صورتی که تعرفه‌ها افزایش یابد مجددا به 3 سال قبل برمی‌گردیم و تمام زحمات کشیده شده را از بین می‌بریم زیرا تصمیمات در این زمینه به صورت آنی گرفته شده و برنامه ریزی‌های بلند مدت در خصوص اهداف ضروری کشور انجام نشده است.