۰ نفر

تغییر مدیرعامل سایپا بر اساس لایحه اصلاح قانون تجارت است

۳۰ آبان ۱۳۹۶، ۲۲:۰۲
کد خبر: 232949
تغییر مدیرعامل سایپا بر اساس لایحه اصلاح قانون تجارت است

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس هیات عامل ایدرو گفت: تصمیم به تغییر مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا هیچ ارتباطی به وزارت صنعت، معدن و تجارت نداشته و جابجایی صورت گرفته براساس لایحه اصلاح قانون تجارت بوده است .

'منصور معظمی' به دنبال تغییر مدیرعامل شرکت سایپا افزود: براساس قانون تجارت انتخاب مدیر عامل از وظایف و اختیارات هیات مدیره هر شرکت است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، وی گفت: در مورد سایپا با توجه به رای اکثریت اعضای هیات مدیره تصمیم به تغییر مدیرعامل در سایپا گرفته اند و این جا به جایی صورت گرفته دقیقا بر اساس نص صریح ماده 124 لایحه اصلاح قانون تجارت است .

معظمی اظهار کرد: این تصمیم هیچ ارتباطی با وزرات صنعت، معدن و تجارت ندارد؛ البته ایدرو یکی از سهامداران گروه خودروسازی سایپا است.

این مقام مسئول، مدیرعامل جدید سایپا را فردی برآمده از صنعت خودرو معرفی کرد.

روز گذشته وزارت صنعت، معدن و تجارت به نقل از «علیرضا بادکوبه» عضو هیات مدیره سایپا اعلام کرد: با تصویب هیات مدیره این گروه خودروسازی، محسن قاسم جهرودی به عنوان مدیرعامل جدید سایپا منصوب شد.

برپایه این گزارش، جهرودی دانش آموخته مهندسی مکانیک از دانشگاه امیرکبیر است که پیش از این در ایساکو (شرکت تهیه و توزیع قطعات و لوازم یدکی ایران خودرو) و ساپکو (شرکت طراحی مهندسی و تامین قطعات ایران خودرو ) سابقه مدیریت داشته است و مدیرعاملی شرکت های ریخته گری آلومینیم و یاتاقان بوش را نیز در کارنامه خود دارد.