۰ نفر

خودروهای کمتر از ۴۵میلیون تومان جنبه رقابتی ندارند

نظر رییس سازمان حمایت درباره افزایش قیمت خودرو/ قیمت هیچ کالایی در بازار رها نشده است

۷ آبان ۱۳۹۶، ۲۰:۰۷
کد خبر: 228213
نظر رییس سازمان حمایت درباره افزایش قیمت خودرو/ قیمت هیچ کالایی در بازار رها نشده است

رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان درباره افزایش قیمت خودرو طی مدت اخیر و وظیفه این سازمان در قبال بازار توضیحاتی ارائه و اظهار کرد: قیمت هیچ کالایی در بازار رها نشده است اما سازمان حمایت بر اساس اولویت‌های خود عمل می‌کند و دنبال رصد مغازه به مغازه قیمت‌ خودرو نیست.

محمود نوابی در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها با اشاره به ضوابط قیمت گذاری خودرو، بیان کرد: بر اساس قانون، قیمت خودروها تا ۴۵ میلیون تومان از طریق دستورالعمل شورای رقابت تعیین می شود که البته این به معنای قیمت دهی این شورا نیست بلکه صرفا نحوه قیمت گذاری را مشخص می کند.به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وی افزود: بر همین اساس بنابر نظر شورای رقابت، خودروهای کمتر از ۴۵ میلیون تومان جنبه رقابتی ندارند و به صورت انحصاری عرضه می شوند اما در ادامه خودروهایی که بیش از این رقم قیمت گذاری می شوند شامل قیمت گذاری های رقابتی هستند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: برخی قیمت ها برای کالا و خدمات قیمت های آزاد است که البته این قیمت ها به معنای رها شده نیست. یعنی می توان گفت قیمت هیچ کالایی در سطح بازار رها نشده است اما سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان هم بر اساس اولویت های خود عمل می کند و دنبال رصد مغازه به مغازه قیمت های خودرو نیست، بلکه بر اساس اولویت های خود یعنی کالاهای گروه یک و اولویت های سبد خرید خانوار اقدام می کند.

نوابی همچنین با اشاره به اینکه سازمان حمایت پیگیر شکایات خواهد بود، افزود: وظیفه سازمان حمایت ایجاب می کند که اگر فردی هنگام خرید خودرویی پرداخت غیرمتعارف داشته باشد و از این موضوع به سازمان شکایت کند پیگیر شکایت های رسیده در این زمینه باشد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای بررسی قیمت خودرو، گفت: با تایید وزیر در وزارت صنعت، معدن و تجارت کمیته ای برای بررسی افزایش قیمت خودرو تشکیل شده است که به این موضوع خواهد پرداخت.