۰ نفر

مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت خبر داد:

توقف ثبت سفارش خودرو موقتی است/ ترخیص خودروهای وارداتی با تطبیق شماره شاسی و تأیید سیستمی نمایندگی

۲۶ مهر ۱۳۹۶، ۱۴:۵۴
کد خبر: 226063
توقف ثبت سفارش خودرو موقتی است/ ترخیص خودروهای وارداتی با تطبیق شماره شاسی و تأیید سیستمی نمایندگی

یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت خودرو اظهارنظرهای غیرکارشناسانه در خصوص توقف واردات آن است و ثبت سفارش خودرو به صورت موقت تا ابلاغ دستورالعمل جدید، متوقف شده است و واردات خودرو از محل ثبت سفارش‌های معتبر قبلی هم اکنون در حال انجام است.

به گزارش اقتصاد آنلاین، مدیر کل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت گفت: توقف موقت ثبت سفارش خودرو به معنی توقف واردات خودرو  نیست و تمامی ثبت سفارشات خودرو دارای مدت اعتبار شش ماهه هستند و واردات خودرو از محل ثبت سفارش‌های معتبر قبلی هم اکنون در حال انجام است و خللی در واردات خودرو به هیچ وجه وجود ندارد.

وی گفت: بر اساس آمار ارایه شده از گمرک جمهوری اسلامی ایران برای واردات خودرو، در شش ماهه اول امسال 44 هزار دستگاه خودرو به ارزش حدود یک میلیارد و 200 میلیارد دلار وارد کشور شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر تعداد حدود  38 درصد و به لحاظ ارزش حدود 40 درصد افزایش داشته است. در حال حاضر با توجه به سیاست‌ها و دستورالعمل پیشنهادی ارسال شده به هیأت دولت،  ثبت سفارش خودرو به صورت موقت تا ابلاغ دستورالعمل جدید، متوقف شده است.

وی با بیان اینکه اظهار و ترخیص خودروهای وارداتی باید با تطبیق شماره شاسی درج شده در تفاهمنامه ارایه خدمات گارانتی و تأیید سیستمی نمایندگی مربوطه انجام شود گفت: این بخشنامه‌ها به گمرک ایران ارسال شده است و رعایت بخشنامه‌های موصوف برای واردات و شماره‌گذاری خودرو الزامی است و هرگونه اقدام مغایر با ضوابط مذکور باید از طریق مراجع ذی‌صلاح مورد رسیدگی قرار بگیرد.