۰ نفر

ایران خودرو رنو کپچر را ۱۰میلیون گران کرد

۲۵ مهر ۱۳۹۶، ۱۰:۵۰
کد خبر: 225733
ایران خودرو رنو کپچر را ۱۰میلیون گران کرد

ایران خودرو ضمن حذف گرمکن صندلی خودروی وارداتی رنو کپچر، قیمت این خودرو را ۱۰ میلیون تومان افزایش داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس،  ایران خودرو در سری جدید فروش جدید رنو کپچر وارداتی علاوه بر حذف گرمکن صندلی، قیمت این خودرو را نیز نسبت به فروش قبلی 10 میلیون تومان افزایش داد.

قبلاً رنو کپچر با گرمکن صندلی به قیمت 109 میلیون و 900 هزار تومان فروخته می‌شد اما حالا گرمکن صندلی از روی این خودرو حذف شده و در عین حال این محصول با قیمت 119 میلیون و 900 هزار تومان به خریداران عرضه می شود.

ایران خودرو

همچنین در جدیدترین قیمت‌گذاری ایران خودرو، نرخ کپچر با گرمکن صندلی 121 میلیون و 900 هزار تومان تعیین شده است.

این در حالی است که قرار بود واردات رنو کپچر توسط ایران خودرو با هدف سنجش بازار صورت گیرد و در صورتی که تقاضای مناسبی برای خرید این خودرو وجود داشته باشد، نسبت به داخلی سازی آن اقدام شود، نه اینکه شرکت خودروساز به واردکننده خودرو تبدیل شود.

به این ترتیب با داخلی سازی خودرو، قیمت تمام شده آن نسبت به نرخ وارداتی پایینتر خواهد بود و این خودرو با قیمت کمتری به مشتریان عرضه می‌شود.

در عین حال مشخص نیست دلیل این افزایش قیمت 10 میلیون تومانی چیست، اگر اتفاقی مانند افزایش نرخ ارز بهانه‌ای برای رشد قیمت کپچر باشد باید گفت که هنوز رشد مقطعی نرخ ارز بر محصولات وارداتی اثرگذار نبوده است، زیرا با توجه به تحویل فوری کپچرهای ثبت نامی، این خودروها قبلاً و با نرخ‌های پیشین ارز به کشور وارد شده و در نتیجه نباید رشد قیمتی از محل نرخ ارز را تجربه کند.

در هر حال، جای خالی نظارت دستگاه‌های مربوطه از جمله وزارت صنعت و سازمان حمایت حس می شود.

ایران خودرو