۰ نفر

هزینه ماشین‌نویسی در ایام محرم چقدر است +تصاویر

۳ مهر ۱۳۹۶، ۱۲:۵۱
کد خبر: 221335
هزینه ماشین‌نویسی در ایام محرم چقدر است +تصاویر

ماشین نویسی چندسالی است که در ایامی همچون محرم رواج پیدا می کند و در این بین به غیر از نوشته طراحی و نقاشی های متفاوتی بر روی خودروها دیده می شود که هزینه های بالایی را به همراه دارد.

ماشین نویسی یکی از کارهای پرطرفداری است که قدمت چندان طولانی ندارد و چندسالی است که درایام محرم بازار نسبتا داغی پیدا می‌کند به طوری که برخی از بنرنویسان، ماشین نویسی را نیز در راس کار خود قرار می دهند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از میزان، کار ماشین نویسی در سال های اخیر پیشرفت بسیاری کرده به طوریکه علاوه بر متن، برخی ماشین نویس ها کار نقاشی و رنگ آمیزی را هم برروی خودروها انجام می دهند.

در این میان طراحی روی خودرو باتوجه به متن یا نقاشی بودن نرخ های متفاوتی دارد با این حال برخی بنر نویسان با استفاده از شابلون های مخصوص و نقاشی بر روی خودروها فرصت را غنیمت شمرده و کار و کاسبی خوبی به راه انداخته اند.

این در حالی است که در ایام محرم برای نوشتن یک جمله در وصف اهل بیت حداقل باید 20 هزار تومان هزینه کرد و برای کشیدن برخی از تصویرها برروی خودرو این رقم به بیش از 500 هزار تومان هم می رسد.

همچنین در این ایام گل مالی خودروها نیز زیاد به چشم می خورد که بیشتر به صورت صلواتی و در کنار هیئت های عزاداری انجام می شود.

در همین راستا یکی از ماشین نویس هایی که کار اصلیش بنرنویسی است در رابطه با اوضاع کار خود گفت: در ایامی چون محرم کار بنر نویسی تا حدودی کم می شود و از طرفی ماشین نویسی می تواند به عنوان منبع درآمد جایگزین شود.

وی افزود: بیشتر افراد معمولا خواستار نوشتن یک یا دو بیت بر روی خودروهای خود هستند از طرفی افرادی که می خواهند کار نقاشی را روی خودرو انجام دهند باید هزینه بیشتری پرداخت کنند.

در این میان برخی از ایستگاه های صلواتی در ایام محرم کار ماشین نویسی را به صورت رایگان انجام می دهند و شاهد ایجاد صف های طولانی برای این اقدام هستیم.

با این تفاسیر چندسالی است که در برخی از ایستگاه‌های صلواتی کار ماشین نویسی انجام می شود با این وجود بازار بنرنویسان تا حدودی کم رونق شده است اما باز هم شاهد طراحی و نقاشی های گران قیمت بر روی برخی خودروها هستیم.

نکته حائز اهمیت این است که با وجود جریمه 30 هزار تومانی برای خودروهایی که شعر، جملات فلسفی وحتی نقاشی روی شیشه و بدنه آنها دیده می شود و اجرای آن از اول شهریورماه بازهم تردد چنین خودروهایی در سطح شهر ادامه دارد.