۰ نفر

خودروهای قرمز بیشتر جریمه می‌شوند؟

۱ شهریور ۱۳۹۶، ۲۲:۴۳
کد خبر: 214215
خودروهای قرمز بیشتر جریمه می‌شوند؟

بیشتر مردم معتقدند که خودروهای قرمز، به بهانه داشتن سرعت زیاد بیشتر از سایر خودروها جریمه می‌شوند، البته این شایعات بیشتر توسط افرادی که اطلاعات زیادی ندارند گفته می‌شود و افراد متخصص معمولا به این حرف‌ها اعتقادی ندارند.

به نظر می‌رسد این شایعه قدیمی در مورد این‌که خودروهای قرمز بیشتر توقیف می‌شوند فقط یک افسانه شهری است که از نسلی به نسل دیگر منتقل شده است. در واقع این داستان خیالی به عنوان یک هشدار برای رانندگان جوان و بی تجربه نقل می‌شود تا از خریدن خودروهای قرمز رنگ اجتناب کنند؛ زیرا رانندگان جوان معمولا با سرعت بالا رانندگی می‌کنند و این داستان می‌تواند تا حدی آن‌ها را از خرید خودرویی با رنگ قرمز که توجهات بیشتری را به خود جلب می‌کند دور نماید.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از چرخان، بسیاری از ما ممکن است در میان دوستان و اشنایان خود کسی را بشناسیم که خودروی قرمز رنگ دارد و حتی ممکن است از رنگ ماشینش به عنوان دلیل قابل قبولی برای برخوردهای مکرر با پلیس استفاده کند. خب در حالی‌که پلیس ایالات متحده حدود ۳۴ میلیون برگه جریمه برای رانندگان متخلف به دلیل سرعت بالا صادر کرده که در مجموع مبلغی در حدود ۶.۲ بیلیون را به خود اختصاص می‌دهد، هیچ شواهد مستدلی مبنی بر این‌که اکثر این خودروها قرمز رنگ بوده‌اند، وجود ندارد. البته شواهد کمی در این زمینه وجود دارد که قابل استناد نیست.اگر می‌خواهید بدانید که واقعا خودروهایی با کدام رنگ بیشتر جریمه می‌شوند باید بگویم که بر اساس مطالعه ای که در سال ۲۰۱۴ انجام شد و اطلاعات آن از منابع مختلفی جمع آوری گردید، خودروهای سفید بیشترین میزان جریمه و توقیف را به خود اختصاص داده‌اند.

البته این آمار مربوط به کل جریمه‌ها بوده و فقط جریمه‌های سرعت بالا منظور نشده است. البته درست است که بعد از آن، خودروهای قرمز رنگ با ۱۶ درصد از کل جریمه‌ها، دارای بیشترین آمار بودند اما همین اختلاف آماری کافی است تا این تئوری را که اتومبیل‌های قرمز رنگ هدف اصلی جریمه شدن به دلیل سرعت بالا هستند نقض شود.

گفتنش خالی از لطف نیست که بعضی از مدل‌های ماشین بیشتر از سایر مدل‌ها توقیف می‌شوند. در سال گذشته، خودرویی که بیشترین جریمه را به خود اختصاص داده بود خودروی سوبارو WRX بود که اتفاقا بیشتر در رنگ آبی روشن دیده می‌شود. تنها با دو استثنا می‌توان مشاهده نمود که اکثر خودروهای موجود در این لیست خودروهای بسیار سریع هستند و یا به عبارت دیگر خودروهایی هستند که خریداران آنها تصور می‌کنند می‌توانند با سرعت‌های بالا با آنها رانندگی کنند.

هنوز مشخص نشده که آیا رانندگان سریع تمایل دارند این مدل‌های خاص را انتخاب کنند یا پلیس تمایل به جریمه و توقیف این گونه ماشین‌هادارد. اما آن‌چه می‌توان از این توضیحات برداشت نمود این است که رنگ یک عامل تعیین کننده نیست. اگر عاقلانه‌تر فکر کنیم می‌بینیم به همین دلیل است که شرکت‌های بیمه در مورد مدل، نوع بدنه و مشخصات موتور سوال می‌کنند و در مقابل چیزی در مورد رنگ خودرو نمی‌پرسند؛ زیرا اگر آن‌ها هرگونه توجیه آماری برای سوال در مورد رنگ خودرو و گرفتن هزینه بیشتر برای رنگ‌های خاص داشتند، حتما این کار را انجام می‌دادند.

شایان ذکر است که صرف نظر از رنگ خودرویتان، انجام برخی رفتارهای خاص در هنگام رانندگی باعث می‌شود که بیشتر توقیف و جریمه شوید. بنابراین بهتر است چند مورد از کارهایی را که نباید در هنگام رانندگی انجام دهید بدانید: با تلفن صحبت نکنید، پیامک نفرستید و برای صحبت کردن با بغل دستیتان به سمت او برنگردید.

همیشه به تغییرات خطوط توجه کنید و مطمئن شوید که خودرویتان دارای شرایط مطلوبی است یعنی هیچگونه ترکی بر روی شیشه جلو وجود نداشته باشد، چراغ‌های خودرو نسوخته باشند و برچسب پلاک منقضی نشده باشد.

هر کدام ازین موارد مانند یک علامت قرمز بزرگ است که حتی اگر رنگ ماشینتان هم قرمز نباشد باعث توقیفتان خواهد شد