۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۳
کد خبر 214208

پورتوفینو به لطف یک شاسی جدید که سبک تر از نسل‌های قبلی است، موتوری قدرتمندتر، ظاهری زیباتر و البته کابینی زیباتر، می‌رود تا موفقیت‌های فراری با مدل کالیفرنیا را تکرار کرده و بر رقبای آلمانی، انگلیسی و ژاپنی خود غلبه کند

جانشین کالیفرنیا از ایتالیا می‌آید. این بهترین عنوانی است که می‌توان برای معرفی پورتوفینو، کوپه کابریو و روباز فراری به کار بست تا به بهترین شکل ممکن کار بزرگ فراری را نشان داد. این خودروی جدید که به لحاظ سبک و سیاق طراحی امیزه‌ای از 812 سوپرفست و کالیفرنیا تی است، امروز در وب‌سایت رسمی فراری به صورت آنلاین به همگان معرفی شد با این توضیح که از موتوری 600 اسب بخاری سود برده و از آخرین تکنولوژی‌های روز صنعت خودروی جهان سود می‌برد.

فراری پورتوفینو

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فرادید، این محصول زیبای فراری که نام آن برگرفته از شهری کوچک در شمال غربی ایتالیا است، جانشین اتومبیلی شد که از سال 2008 در خط تولید فراری قرار داشته است. کالیفرنیا که یکی از بهترین کوپه‌های کابریوی ساخت فراری است، در سال 2014 برای آخرین بار دچار تغییر شد و با کد تی روانه بازار شد.

فراری پورتوفینو

حالا اما پورتوفینو به لطف یک شاسی جدید که سبک تر از نسل‌های قبلی است، موتوری قدرتمندتر، ظاهری زیباتر و البته کابینی زیباتر، می‌رود تا موفقیت‌های فراری با مدل کالیفرنیا را تکرار کرده و بر رقبای آلمانی، انگلیسی و ژاپنی خود غلبه کند. این خودروی اسپورت با وزن دقیق 1624 کیلوگرم، به لطف افزایش استحکام شاسی و بدنه قادر است تا 20 درصد مقاومت پیچشی بالاتری را تحمل کند که این موضوع به منزله پایداری بهبودیافته کابریو کوپه جدید فراری است.

موتور دو توربو و هشت سیلندر پورتوفینو با حجم دقیق 3.9 لیتر، قادر است 600 اسب بخار نیرو و 760 نیوتن‌متر گشتاور تحویل راننده دهد در حالی که در زمانی کمتر از 3.5 ثانیه قادر است تا به سرعت 100 کیلومتر در ساعت رسیده و در نهایت تا بیش از 320 کیلومتر در ساعت سرعت بگیرد. در عین حال در کابین این خودرو شاهد تغییرات بسیار ظریفی هستیم که عملکرد پورتوفینو را به میزان زیادی تحت تاثیر قرار می‌دهد.

به غیر از رنگ‌های جدید بدنه و ویژگی‌های بهبودیافته فنی، این خودرو از سومین و آخرین نسل دیفرانسیل الکتریکی فراری در کنار سیستم فرمان جدید این شرکت سود می‌برد که در مجموع حدود 7 درصد سطح پایداری و فرمان‌پذیری پورتوفینو را در مقایسه با کالیفرنیا تی بهبود داده است.

یک صفحه 10.2 اینچی لمسی جدید و شفاف به همراه فرمانی با طرح جدید، نسل جدید سیستم تهویه مطبوع دو نقطه‌ای، صندلی‌های 18 جهته برقی کاملا جدید و نیز طرح زیبای چرم کابین از جمله مهم ترین نکاتی است که درباره کابین این کوپه روباز ایتالیایی می‌توان گفت. فراری اعلام کرده خودروی جدید و زیبای خود را در نمایشگاه فرانکفورت 2017 به صورت رسمی رونمایی خواهد کرد.