۰ نفر

محبوب‌ترین بنز اسپورت کدام است؟ +عکس

۲۸ مرداد ۱۳۹۶، ۱۶:۰۲
کد خبر: 213133
محبوب‌ترین بنز اسپورت کدام است؟ +عکس

بیش از نیمی از GLC ها در سراسر جهان در بازار چین به فروش رسیده‌اند و این میزان از فروش این خودرو در آمریکا یا آلمان بیشتر بوده است. مرسدس در دو سال گذشته 13 میلیون سدان و مدل استیشن یا واگن کلاس E را به فروش رسانده است.

سال‌ها پیش، تصور ساخت SUV ها در کارخانه‌ای مانند بنز کمی خنده‌دار و تا حدودی مضحک به نظر می رسد، اما امروز این کارخانه طیف وسیعی از شاسی‌بلندها را می‌سازد و قصد دارد در سال‌های آینده بر شمار و تنوع آنها بیفزاید.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از عصر ایران، خودروهای قد بلند کلاس G مرسدس از کامپکت‌های GLA اغاز شده و تا مدل‌های بزرگی مانند GLS ادامه می‌یابند. اما ظاهرا GLC این روزها محبوب‌ترین خودروی این کلاس بنز محسوب می‌شود و به همین دلیل اخیرا بنز یک میلیون دستگاه از این خودرو را تولید کرده است.

اجداد این خودرو در سال 2008 تحت عنوان   GLK ارائه شدند و پس از مدتی مانند مدل‌های SLK و SLC مجددا در ساختاری جدید معرفی شدند. بازطراحی‌های صورت گرفته روی این خودرو انقلابی ظاهر شد؛ تا این نسخه با شفافیت بیشتر به عنوان یک دورگه به خانواده کلاس C بپیوندد. این روزها نیز مدل‌هایی از کوپه GLC با سقفی نرم و شفاف از این مدل ارائه می‌شود.

اینک قرار است بنز تولید نسخه شماره یک میلیون این خودروها را در کارخانه برمن آلمان در کنار خط تولید سدان و استیشن‌های کلاس C جشن بگیرد. البته این خط تولید، تنها جایگاه ساخت بنزهای اسپورت GLC محسوب نمی‌شد، چرا که بسیاری از مدل‌های این خودرو در والمت فنلاند ساخته شده است. چین نیز مدل‌هایی از این بنز را برای مصرف داخلی در شهرهای کشورش ساخته است.

بیش از نیمی از GLC ها در سراسر جهان در بازار چین به فروش رسیده‌اند و این میزان از فروش این خودرو در آمریکا یا آلمان بیشتر بوده است.

GLC های بنز تا کنون با 9 مدل متفاوت موتور، 12 رنگ انتخابی و تعداد بسیار زیادی از گزینه‌های مختلف در تریم‌های متفاوت ارائه شده‌اند. مرسدس بنز اعلام کرده حتی اگر تعداد بسیار زیادی از این خودروها ساخته شوند، هیچ دو نسخه‌ای از این خودرو نباید دقیقا شبیه یکدیگر خط تولید این کارخانه را ترک کنند. با این وجد محبوبیت برخی از ترکیبات و تنظیمات در مدل‌هایی از این خودرو به خوبی اثبات شده است.

در سال گذشته مرسدس تقریبا 4 میلیون SUV را به فروش رساند و   GLK و GLC یک چهارم این فروش را تشکیل می‌دهند. با این وجود محبوب‌ترین خط تولید کارخانه بنز در حال حاضر مربوط به کلاس E بنز است. مرسدس در دو سال گذشته 13 میلیون سدان و مدل استیشن یا واگن کلاس E  را به فروش رسانده است.

بنز اسپورت

بنز اسپورت