۰ نفر

کدام خودروها دارای بهترین موتور هستند؟

۴ تیر ۱۳۹۶، ۲۱:۴۵
کد خبر: 202035
کدام خودروها دارای بهترین موتور هستند؟

موتور خودروها نیز جشنواره‌ای بین‌المللی دارند تا بتوانند خود را به عنوان یک واحد برتر ثابت کرده و جایزه و عنوان برترین را از آن خود کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از میزان، فراری می‌تواند ادعا کند که رکورد جدیدی را در خودروهای اسپورت با قابلیت عملکردی بالا به ثبت رسانده است.

در این جشنواره یک موتور توئین توربوی ۳٫۹ لیتری V8 که روی یک فراری ۴۸۸ GTB، مدل اسپایدر ۴۸۸، و GTC4 لوسو T یا کالیفرنیای T قرار گرفته عنوان بهترین موتور سال ۲۰۱۷ را از آن خود کرد. این موتور در طبقه و کلاس ۳ تا ۴ لیتری به عنوان بهترین سامانه مولد نیرو شناخته شده است.

از آنجایی که مانور برد این جایزه در ۶ سال گذشته در رده‌های بالاتر از ۴ لیتر قرار می‌گیرد، فراری می‌تواند ادعا کند که رکورد جدیدی را در خودروهای اسپورت با قابلیت عملکردی بالا به ثبت رسانده است.

در سال جاری همچنین شاهد یک موتور احتراق طبیعی ۶٫۳ لیتری V12 بودیم که منبع قدرت خودروهایی مانند F12 برلینتا و F12tdf محسوب شده و در رده خودروهایی با حجم بالاتر از ۴ لیتر موفق به کسب جایزه برتر سال شده‌‌اند. این سومین باری است که این موتور پس از سال ۲۰۱۳ این عنوان را کسب می‌کند.

در بخش موتورهای جدید نیز یک موتور ۳٫۵ لیتری هیبریدی با ترکیب دو منبع قدرتی بنزین-الکتریک که زیر درب هوندا/آکورا NSX قرار دارد عنوان برنده برترین موتور را از آن خود کرد.از سوی دیگر موتور اکوبوست یک لیتری فورد، در ششمین سال متوالی عنوان بهترین موتور در طبقه‌بندی کمتر از یک لیتر را از آن خود کرد.

این موتور از سال ۲۰۱۲ در این کلاس برنده عنوان بهترین سامانه مولد نیروی سال محسوب می‌شود. عنوان بهترین سامانه مولد نیروی سبز نیز در زیر درب مدل‌های S و X تسلا قرار می‌گیرد. موتور ۶ سیلندر ۳ لیتری توربوی پورشه ۹۱۱ نیز در طبقه موتورهای ۲٫۵ تا ۳ لیتر، برنده عنوان بهترین در این بخش شده است.

مجله بین‌المللی فناوری موتور در ۱۹ سال گذشته به شکلی مرتب، این جشنواره را برگزار کرده و هیات داوران آن را ۵۸ خبرنگار خودرویی تشکیل می‌دهند.