۰ نفر

سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی:

وزارت صنعت برای پرداخت بدهی کروز از بانک صنعت و معدن درخواست وام کند

۳ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۹:۰۶
کد خبر: 189517
وزارت صنعت برای پرداخت بدهی کروز از بانک صنعت و معدن درخواست وام کند

سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اصل ۴۴ قانون اساسی گفت: وزارت صنعت ، معدن و تجارت برای جبران کمبود نقدینگی خودروسازان برای پرداخت بدهی مجتمع کروز از بانک صنعت و معدن درخواست وام کند.

نادر قاضی پور ضمن  تأکید بر اینکه تولید در کروز متوقف نشده است، گفت: در آتش‌سوزی اخیر قطعه‌سازی کروز یک انبار سه‌طبقه دچار حریق شده و خسارت قابل‌توجهی به آن واردشده بود اما با تلاش و پشتکار مسئولان مربوطه در این شرکت روند احیای دوباره این مجتمع به‌سرعت در حال انجام است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از عصر خوردو، نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی افزود: در صورت حمایت وزارت صنعت ، معدن و تجارت و سایر دستگاه‌های اجرایی و به‌خصوص خودروسازان با اولویت قرار دادن پرداخت بدهی‌های خود به این قطعه ساز طی2 الی 3 ماه آینده شاهد بازگشت خطوط آسیب‌دیده به خط تولید و جبران عقب‌ماندگی در تولید قطعات خواهیم بود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به برنامه افزایش تولید خودرو در سال جاری ، گفت: درصورتی‌که خودروسازان در پرداخت بدهی‌های خود به مجتمع کروز دچار مشکل نقدینگی هستند وزارت صنعت ، معدن و تجارت با درخواست وام 200 میلیاردی از بانک صنعت و معدن کمبود نقدینگی خودروسازان را تأمین کند.

وی از سازمان تأمین اجتماعی و سازمان امور مالیاتی درخواست کرد برای یک سال به این قطعه ساز تنفس بدهند، تا شرکت کروز بتواند در سریع‌ترین زمان خود را احیا کند.