۰ نفر

چه کسی مسئول پرداخت نشدن خسارات مردم است؟

بازی برخی خودروسازان با جان و مال مردم/ خسارت اتومبیل‌هایی که از اسفند ۹۵ تولید می‌شوند، پرداخت نخواهد شد؟

۳۰ فروردین ۱۳۹۶، ۱۰:۴۷
کد خبر: 188684
بازی برخی خودروسازان با جان و مال مردم/ خسارت اتومبیل‌هایی که از اسفند ۹۵ تولید می‌شوند، پرداخت نخواهد شد؟

بیمه شخص ثالث یکی از شناخته‌شده‌ترین انواع بیمه‌ها در کشور است و همه کسانی که خودرو دارند، بیمه اجباری شخص ثالث را نیز خریداری کرده‌اند اما این رشته بیمه ای برای تمامی شرکتها زیانده است.

با رهبری سندیکای بیمه قرار بر آن شد تا سندیکای بیمه گران با رهبری بیمه ایران اقدام به بیمه اتومبیل های صفر کنند تا امکان نرخ شکنی و سو استفاده شرکتهای خودروساز از بین برود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از انتخاب، از اسفند گذشته این طرح اجرا شد اما جالب است که یکی از خودروسازان داخلی که تنها در 10 روز منتهی به پایان سال 95 بیش از 36 هزار فقره بیمه نامه به مبلغی حدود 40 میلیارد تومان صادر کرده و همه آن مبلغ را نقدا از مشتریانش دریافت کرده هنوز هیچ مبلغی به شرکتهای بیمه گر پرداخت نکرده است!

بر اساس قانون بیمه مرکزی، حق بیمه باید در ابتدای قرارداد به شرکت بیمه پرداخت شود، امابعلت پرداخت نشدن حق بیمه توسط خودروسازان، شرکتهای بیمه می توانند بیمه شخص ثالث را یکجانبه لغو کنند و در صورت ایجاد خسارت، شرکتهای بیمه ملزم به پرداخت خسارت نیستند.

این بدان معناست افرادی که در این مدت اتومبیل های صفر کیلومتر خریداری کرده اند، باید نگران پرداخت خسارت در صورت تصادف یا... باشند.

این هشداری بزرگ و نشانه عدم تعهد خودروسازان بزرگ کشور است. خودروسازانی که برای یکروز دیرتر پرداخت شدن اقساط خودرو، مردم را بیچاره می کنند با وجود اینکه حق بیمه را از مردم گرفته اند، حاضر به پرداخت حق بیمه دریافتی به شرکت های بیمه نیستند.

لازم است که وزیر صنعت به عنوان مدافع منافع مردم، تذکرات لازم را به خودروسازان بدهد که بیش از این به سو استفاده از مردم ادامه ندهند.