۰ نفر

چه تعداد خودرو از آمریکا وارد شد؟

بلا تکلیفی خریداران ب ام و X۴

۱۸ دی ۱۳۹۵، ۱۲:۱۶
کد خبر: 169133
بلا تکلیفی خریداران ب ام و X۴

در آذرماه سال جاری دو دستگاه ب ام و X۴-۲۸i ا ز آمریکا وارد کشور شد و مجموع واردات خودرو از این کشور از ابتدای سال جاری تا کنون را به ۵ دستگاه رساند اما همچنان تکلیف شماره گذاری این مدل ب ام و به دلیل تفسیرهای متفاوتی که از قانون صورت گرفته مشخص نیست.

به گزارش خبرنگار اقتصاد آنلاین از ابتدای سال جاری 1067 دستگاه ب ام و مدل x4، وارد کشور شده است اما واردات این دو دستگاه خودرو از آمریکا در حالی صورت گرفته که طبق اعلام وزارت صنعت واردات کالاهای مصرفی از آمریکا ممنوع است و اگرچه از کل x4 های وارد شده به کشور فقط 4 دستگاه به طور مستقیم از آمریکا وارد شده اما تفسیر نامناسب از قانون موجب تعلیق شماره گذاری این این مدل از برند پرطرفدار آلمانی شده است.

در این باره چندی پیش پیام صالحی، مدیر ارشد فروش و بازاریابی شرکت پرشیا خودرو گفت: با توجه به مسایل پیش آمده در مورد خودروهای آمریکایی فعلا جلو شماره گذاری خودرو x4 ب ام و گرفته شده است اما باید ببینیم که چه تفسیری از این قانون خواهد شد.

وی همچنین افزود: تعدادی از این خوردها ترخیص شده، تعدادی در گمرک است و تعدادی هم در مبدا آماده ورود به کشور اما در نهایت باید ببینیم دولت و مجلس در این مورد چگونه تصمیم گیری خواهند کرد.

این در حالی است که شنیده می شود که  وزارت صنعت به پلیس راهور ارسال کرده مبنی براینکه  واردات خودروهای غیر آمریکایی تولید این کشور، منعی برای ورود به ایران نداشته و پلیس راهور موظف است طبق قانون، آنها را شماره‌گذاری کند اما ظاهرا همچنان مشکل شماره گذاری این خودروها به قوت خود باقی است.