۰ نفر

رییس ایدرو؛

صادرات یک میلیون خودرو در افق ۱۴۰۴ پیش بینی شده است

۱۴ دی ۱۳۹۵، ۱۵:۰۳
کد خبر: 168499
صادرات یک میلیون خودرو در افق ۱۴۰۴ پیش بینی شده است

ایدرو در افق ۱۴۰۴ صادرات یک میلیون خودرو و ۶ میلیارد دلار قطعه را در سند اهداف و سیاستهای صنعت خودرو پیش بینی نموده است .

به گزارش اقتصاد آنلاین، منصور معظمی معاون وزیر صنعت ،‌معدن و تجارت و رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران طی گفتگویی با اعلام این مطلب افزود وجود ظرفیت حدود ۲٫۲ میلیون دستگاهی برای تولید خودرو و تجربه تولید ۱٫۶ میلیون دستگاه خودرو در کشور و بازار مناسب برای این محصول ، صنایع خودروسازی ایران را بر آن داشته تا تولید ۳ میلیون دستگاه خودرو را در افق ۱۴۰۴ شمسی و ۲۰۲۵ میلادی برای خود هدفگذاری نمایند .

رئیس ایدرو تاکید کرد وجود شبکه گسترده قطعه سازی در ایران جذابیت تولید قطعات خودرو را با توجه به ارزانی نیروی کار و مواد اولیه بیش از پیش مورد اقبال و توجه قرار می دهد .

وی با اشاره به اینکه موقعیت بسیار مناسب ایران در منطقه باعث شده خودروسازان جهانی تنها به بازار ۷۰ میلیونی ایران نیندیشیده و بازار ۴۰۰ میلیونی را در نظربگیرند ،‌اظهار داشت از همین رو ایدرو در افق یاد شده صادرات یک میلیون خودرو و ۶ میلیارد دلار قطعه را در سند اهداف و سیاستهای صنعت خودرو پیش بینی نموده است .

معظمی درپایان خاطر نشان ساخت تمایل جدی شرکت های صاحب نام نظیر رنو و پژو نشان از جذابیت و پتانسیل مناسب ایران در این حوزه دارد