۰ نفر

روایت اقتصاد آنلاین از ضربان ٢۱۰ دقیقه‌ای تالار شیشه‌ای؛

حقوقی‌های بی‌پول در کمین صف‌های خرید/ سرخوشی بی‌دلیل در خودرویی‌ها

۱۷ آذر ۱۳۹۵، ۱۷:۱۱
کد خبر: 162861
حقوقی‌های بی‌پول در کمین صف‌های خرید/ سرخوشی بی‌دلیل در خودرویی‌ها

بازار سهام در آخرین روز معاملاتی هفته جاری در حالی به کار خود پایان داد که همچنان شاهد اقبال معامله گران اغلب حقیقی بازار برای جمع آوری سهام گروه معدنی ها با پیشرو شدن سنگ آهنی ها و شرکت های سرمایه گذاری آنها بود. هر چند که افزایش حجم عرضه سهام از سوی حقوقی ها مانع از شکل گیری صف خرید های پادار در این گروه شده است.

به گزارش خبرنگار بورس اقتصاد آنلاین؛ با پایان معاملات روز چهار شنبه 17 آذر ماه 95 ؛ شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران با افزایش 511 واحدی نمایشگر عدد 81 هزار و 341 واحد بود.

شاخص کل هم وزن نیز با رشد 62 واحدی به عدد 16 هزار و 182 واحد دست یافت. شاخص قیمت وزنی ارزشی اما با افزایش 180 واحدی به عدد 28 هزار و 677 واحد رسید و شاخص قیمت هم وزن هم با  49 واحد رشد، عدد 12 هزار و 888 واحد را تجربه کرد.

امروز همچنین شاخص سهام آزاد شناور با افزایش 572 واحدی به رقم 90 هزار و 310 واحد دست یافت. شاخص بازار اول نیز با 481 واحد افزایش در حالی عدد 58 هزار و 4 واحد را تجربه کرد که شاخص بازار دوم با افزایش 410 واحدی به رقم 171 هزار و 603 واحد رسید.

شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز امروز با افزایش 10 واحدی عدد 862  واحد را تجربه کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ امروز بورس تهران با اصلاح کوتاه قیمت نفت خام و سبز پوش شدن قیمت فلزات اساسی در بازار های جهانی نظاره گر اقبال خریداران اغلب حقیقی بازار برای جمع آوری سهام گروه معدنی با پیشرو شدن سنگ آهنی ها به رهبری گل گهر و چادر ملو بود. انتظار برای اعلام تعدیل های مثبت درآمدی در گرازش های عملکردی 9 ماهه و از طرفی افق روشن سودآوری ها باعث شده تا سنگ آهنی ها و شرکت های سرمایه گذاری آنها از هم اکنون به پیشواز عایدی های انتظاری در بودجه های برآوردی بروند.

هر چند که حقوقی های این گروه به دلیل کمبود نقدینگی در گردش  و هم چنین عدم دستیابی دو ساله به سود نقدی مجامع ، به سرعت هر گونه صف خرید میلیونی در این گروه را بی آنکه تهدیدی برای نوسان قیمت ها در دامنه مجاز روزانه باشد عرضه می کنند.

در گروه فلزات اساسی اما به دنبال اقبال به گروه معدنی ها و انتظار برای تحقق درآمد های برآوردی در بودجه های پیش بینی شده از محل افزایش نرخ های فروش ماهیانه بازار سهام شاهد غلبه خریداران بر فروشندگان سهام است.

در این گروه فولاد خوزستان با خریداران پر حجم سهام از سوی معامله گران حقوقی و حقیقی روبرو است.

در گروه خودرویی ها اما شایعه واگذاری بلوکی "خگستر" به بانک پارسیان از سوی ایران خودرو در حالی امروز به این گروه سیگنال داد که در نماد ایران خودرو حجم عرضه سهام مانع از اتکا به صف خرید پایدار در این نماد معاملاتی برای روزهای آینده شده است. در این گروه این انتظار وجود دارد که پس از معامله بلوکی "خگستر" با بانک پارسیان از بدهی ایران خودرو به این بانک اندکی کاسته و به این ترتیب هزینه های مالی کاهش یابد در حالیکه بانک ها مجاز به خرید سهام تا بیش از 10 درصد به نام خود نیستند

از سویی دیگر امروز در گروه خودرویی ها شنیده شد که نماد معاملاتی سایپا طی هفته آینده بدون اعمال تعدیل مثبت درآمدی به بازار باز خواهد گشت.

امروز با نزدیک شدن به پایان عملکرد 9 ماهه و انتظار برای بازگشت برخی ذخایر سرمایه گذاری نماد معاملاتی بیمه ای ها نیز فرصتی برای معامله گران کوتاه مدت نگر ایجاد کرد تا با نگاهی به تحلیل های تکنیکالی متقاضی خرید سهم های ارزنده این گروه باشند.

همچنین گروه پتروشیمی ها نیز همچنان در سهم های اوره ساز خود شاهد غلبه خریداران بر فروشندگان سهام است .

به گزارش اقتصاد آنلاین تقویت حجم و ارزش روزانه معاملات سهام در بازار اول بورس در حالی است که معاملات دورن گروهی و کد به کد برخی حقوقی ها همچنان برا کلیت بازار احاطه دارد.

آنچه در این میان اهمیت دارد اینکه با توجه به پایان دوره های عملکردی سه ماهه سوم شرکت های بورسی و برآوردهای انتظاری از تحقق سود آوری ها بازار سهام نیازمند صبوری و مدیریت صحیح دارایی ها از سوی حقوقی هایی است که برای جذاب ماندن بازار سهام باید قبل از همه حامی آن باشند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، امروز بازار سهام بازاری شاداب و پر تحرک بود که به پشتوانه معدنی ها و فولادی ها با خود نمایی سنگ آهنی ها،سبز پوش شدن نماگرهای خود را به نظاره نشست. بازاری که هنوز برای تکیه بر معاملات پر حجم سهام دست به عصا گام بر می دارد.