۰ نفر

مدیر صنایع نوین ایدرو خبر داد

هوشمندسازی ارتباطات خودرویی در جاده‌ها

۵ مهر ۱۳۹۵، ۱۶:۳۶
کد خبر: 147993
هوشمندسازی ارتباطات خودرویی در جاده‌ها

مدیر توسعه صنایع نوین ایدرو از دو پروژه ارتباطات هوشمند خودرویی برای تمرکز ارتباطات خودرو با مراکز و خودرو با خودرو و دولت همراه برای تمرکز خدمات الکترونیک دولتی خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، با اشاره به طرح‌های حوزه صنایع نوین در زمینه‌ ارتباطات و فناوری اطلاعات، اظهار کرد: یکی از طرح‌های ما در این حوزه CVT یا طرح ارتباطات هوشمند خودرویی است که بستری را برای هوشمندسازی ارتباطات بین خودرو با مرکز، خودرو با خودرو و ... در مسیر کل جاده‌های ایران فراهم می‌کند.

وی با بیان این‌که تمرکز این سیستم بر افزایش ایمنی و مدیریت راه‌هاست، ادامه داد: از طریق این طرح تمام ارتباطات بین مراکز پلیس و خودروها در یک مرکز متمرکز و مدیریت می‌شود و این کاری است که در همه جای دنیا در حال انجام است.

مدیر توسعه صنایع نوین سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با بیان این‌که در حال حاضر این طرح در حال مطالعه است، گفت: ضمانت اجرایی این پروژه ورود سازمان راهداری به طرح است، چرا که این سازمان کاربر نهایی این طرح است، بنابراین نیاز به ورود سازمان راهداری به این طرح قطعی است و ایدرو نمی‌تواند به تنهایی متولی این کار شود.

فیروزمنش با اشاره به توافقات اولیه با سازمان راهداری کشور، اظهار کرد: جلسات مستمر کارشناسی در حال برگزاری است که روی نحوه‌ی ادامه این فرآیند در حال تصمیم‌گیری هستیم.

وی همچنین با بیان این‌که پروژه دولت همراه را هم از طریق شرکت مکفا که یکی از شرکت‌های زیرمجموعه ایدروست در دست اقدام داریم، ادامه داد: این طرح قرار است با ایجاد سیستمی به عنوان یک هماهنگ‌کننده در دولت به کار گرفته شود و تمام خدمات دولت الکترونیک در سطح ملی از این طریق متمرکز شود.

مدیر صنایع ایدرو اضافه کرد: این طرح بسیار گسترده و بزرگ است، به‌طوری که تمام سازمان‌ها و شرکت‌هایی را که خدمات الکترونیکی دولتی را ارائه می‌کنند، زیرمجموعه آن قرار می‌گیرند.

فیروزمنش با اشاره به طرح دیگری با عنوان FCP برای ساماندهی مجوزهای سازمان تنظیم مقررات رادیویی، بیان کرد: این طرح نیز از طریق شرکت مکفا پیگیری می‌شود. سازمان تنظیم مقررات رادیویی کشور مجوزهای مختلف و زیادی را در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات داشت و شرکت‌های مختلفی در این حوزه حضور داشتند که ما برای ساماندهی این مجوزها همه آنها را در مجوزی به نام FCP یا شبکه ارتباطات ثابت، متمرکز کردیم.

وی افزود: از شرکت‌های توانمند در این حوزه نیز دعوت کردیم که به این طرح ورود کنند و کار را در حد مگاپروژه در ایران پیش ببرند.

به گفته مدیر توسعه صنایع نوین سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با این مجوز، محدودیت‌های قبلی وجود ندارد و شرکت‌ها دست‌شان برای کارکردن بازتر می‌شود.