۰ نفر

تعرفه خودرو برای حمایت از تولیدکنندگان تغییر نمی‌کند

۳ مرداد ۱۳۹۵، ۱۴:۳۱
کد خبر: 137024
تعرفه خودرو برای حمایت از تولیدکنندگان تغییر نمی‌کند

رئیس شورای رقابت گفت: به منظور تحقق اقتصاد مقاومتی و برای حمایت از تولیدکنندگان تعرفه‌ها دست نخواهد خورد. اقتصاد مقاومتی اقتصادی رقابتی است و اگر رقابت نباشد این اقتصاد معنا نمی‌یابد.

رضا شیوا در برنامه ویژه گفتگوی خبری شبکه دو سیما با اعلام اینکه دلال بازی و واسطه‌گری را در بازار خودرو از بین بردیم، گفت: خودروهای تولیدی زیر ۱۵۰۰ سی سی در بازار کشور انحصاری است و رقیب ندارد و ما در قیمت‌گذاری این خودروها موفق بوده‌ایم.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، رئیس شورای رقابت با بیان اینکه این شورا موفق شد این خودروها را از دلال بازی و واسطه گری دور و قراردادهای تولیدکنندگان و مصرف کنندگان را منصفانه کند، افزود: نخستین پیشنهاد ما ورود بازیگران بیشتر به بازار و یا کاهش تعرفه بود که به خاطر تولیدکنندگان داخلی این کار را نکردند.

وی یکی از وظایف شورا را تسهیل ورود بازیگران جدید به کشور دانست و با بیان اینکه ما موانعی را که در این راه قرار داشته برداشته‌ایم، تصریح کرد: مواد ۴۲ تا ۹۳ قانون اساسی شرح وظایف شورای رقابت است و شورا می خواهد جامعه به تعادل و عدالت اقتصادی برسد.

رئیس شورای رقابت گفت: به منظور تحقق اقتصاد مقاومتی و برای حمایت از تولید کنندگان تعرفه ها دست نخواهد خورد. اقتصاد مقاومتی اقتصادی رقابتی است و اگر رقابت نباشد این اقتصاد معنا نمی یابد.