۰ نفر

واشنگتن تایمز:

تلاش آمریکا برای انداختن تقصیرها به‌گردن ایران

۱۸ تیر ۱۳۹۴، ۲۰:۱۴
کد خبر: 88872

یک روزنامه آمریکایی نوشت: دولت آمریکا از هم اکنون خود را آماده کرده است که اگر مذاکرات هسته‌ای شکست بخورد و دستیابی به توافق هسته‌ای نهایی غیرممکن شود، تمام تقصیرها را به گردن ایران بیاندازد.

پایگاه اینترنتی روزنامه واشنگتن تایمز چاپ آمریکا، روز پنجشنبه در مقاله‌ای به قلم بِن ولفگانگ نوشت: در حالی که اخیراً پیشرفت خاصی در گفتگوهای هسته‌ای ایران وجود نداشته است، کاخ سفید اعلام کرد که اگر این گفتگوها شکست بخورد، تقصیر ایران خواهد بود. مقامات کاخ سفید گفتند که هنوز هم امیدوارند ایران به توافق نهایی با آمریکا و متحدان بین‌المللی‌اش دست پیدا کند، اما تأکید کردند که اگر تهران سازش‌های کلیدی را انجام ندهد، باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا، آمادهِ ترک این مذاکرات خواهد بود.

این منبع افزود: از هم اکنون دولت آمریکا خود را آماده کرده است که اگر مذاکرات شکست بخورد و توافق نهایی غیرقابل دستیابی شود، تمام تقصیرها را به گردن ایران بیاندازد. جان ارنست، سخنگوی کاخ سفید، سفید نیز در همین راستا تأکید کرد که اکنون توپ در زمین ایران است.

در ادامه گزارش آمده است: اما به نظر می رسد اختلاف اصلی در بین خود اعضای 1+5 باشد و در صورت شکست مذاکرات علت اصلی همین اختلافات خواهد بود. بر اساس اخباری که از روز چهارشنبه به بیرون درز کرده متو جه می شویم که اختلاف نظر کشورهای چین و روسیه با سایر اعضا بر نحوه برچیده شدن تحریم ها مانعی را بر سر رسیدن به توافق ایجاد کرده است، همچنین اختلافات داخلی آمریکا که از جانب حزب جمهوری خواهان به وجود آمده یکی دیگر از موانع بر سر راه توافق است.