۰ نفر

کری: معتقدم پیشرفت‌هایی حاصل شده

۱۱ تیر ۱۳۹۴، ۰:۰۵
کد خبر: 88040
کری: معتقدم پیشرفت‌هایی حاصل شده

وزیر خارجه آمریکا درباره روند مذاکرات جاری در وین گفت: خیلی سخت کار می‌کنیم و پیشرفت‌هایی حاصل شده، ولی هنوز چیزی مشخص نیست.

کری وزیر خارجه آمریکا دقایقی قبل در کنفرانس خبری خود با خبرنگاران در وین با اشاره به بازگشایی سفارت این کشور در کوبا گفت: ما با جمهوری کوبا به توافق رسیدیم که روابط دیپلماتیک با یکدیگر را از سربگیریم و سفارتخانه هایمان را در هردو کشور بازگشایی کنیم. رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که اواخر تابستان به کوبا سفر می کند تا شخصاً شاهد بازگشایی سفارت آمریکا در «هاوانا» پایتخت کوبا باشد.

وزیر خارجه آمریکا سپ ادامه داد: این نمایانگر از سرگیری فعالیت های سفارتخانه های دو کشور آمریکا و کوبا بعد از 54 سال است. بعد از آن سفر وزیر خارجه آمریکا از سال 1949 تاکنون به کوبا صورت خواهد گرفت. بازگشایی سفارت ما در کوبا گام مهمی در جهت از سرگیری روابط کاملاً عادی بوده است.

کری با اینحال به برجا ماندن برخی اختلافات اساسی میان دو کشور کوبا و آمریکا علیرغم از سرگیری روابط دیپلماتیک اشاره کرد و گفت: کوبا و آمریکا همچنان اختلافات چشمگیری در خصوص موضوعاتی چون دموکراسی و حقوق بشر و مسائل مربوط به آن خواهند داشت. اما با اینحال دو کشور کوبا و آمریکا زمینه هایی را برای همکاری در خصوص اجرای قانون، حمل و نقل، مهاجرت و محیط زیست، ارتباط از راه دور و.....به رسمیت شناخته اند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، وزیر خارجه آمریکا تصریح کرد: از سرگیری روابط دو کشور اجازه تعامل بیشتر و در سطح عالی تر میان آمریکا و کوبا را می دهد و همچنین دیپلماتهای آمریکایی می توانند روابط بیشتر و موثرتری با مردم کوبا داشته باشند. ما همچنین می توانیم به مردم آمریکا که به جزیره کوبا برای دیدن اقوام یا اهداف دیگر سفر می کنند کمک های بهتری ارائه دهیم.

وی همچنین در خصوص روند مذاکرات جاری هسته ای در وین عنوان کرد: خیلی سخت کار می‌کنیم و معتقدم که پیشرفت‌هایی حاصل شده، ولی هنوز چیزی مشخص نیست.

وی درباره مذاکرات نیز گفت: خیلی سخت کار می‌کنیم و پیشرفت‌هایی حاصل شده، ولی هنوز چیزی مشخص نیست.

در حال تکمیل...