۰ نفر

پولتان‌راکجاگذاشته‌بودید،بیشترسودمی‌کردید؟

۱ تیر ۱۳۹۴، ۲۳:۱۶
کد خبر: 86903
پولتان‌راکجاگذاشته‌بودید،بیشترسودمی‌کردید؟

هر فردی که درآمدی از راه دریافت مزد یا کارخانه، بازرگانی و اجاره خانه دارد، برای روز مبادا پس‌انداز می‌کند. اما بیشتر مردم می‌دانند که نگه داشتن پول نقد با توجه به نرخ تورم هر جامعه در پایان یک یدوره مالی از ارزش پول آنها کاسته می‌شود.

هر فردی که درآمدی از راه دریافت مزد یا کارخانه، بازرگانی و اجاره خانه دارد، برای روز مبادا پس‌انداز می‌کند. اما بیشتر مردم می‌دانند که نگه داشتن پول نقد با توجه به نرخ تورم هر جامعه در پایان یک یدوره مالی از ارزش پول آنها کاسته می‌شود. به همین دلیل است که پس‌اندازکنندگان با توجه به بازارهایی که وجود دارد، اقدام به سرمایه‌گذاری می‌کنند.

افراد با توجه به میزان ریسک‌پذیری خود پس‌اندازشان را در محل‌های مختلف سرمایه‌گذاری می‌کنند. در ایران اما انتخاب افراد محدود است و به طور سنتی باید شامل بازار پول که بانک‌ها نماینده اصلی آن هستند، بازار سهام که شرکت‌های پذیرفته شده در بورس نماد این بازارند، بازار مسکن، بازار طلا و بازار ارز و تا اندازه‌ای بازار اتومبیل سرمایه‌گذاری کنند. برای مردم علاقمند به سرمایه‌گذاری مهم است که بدانند در فصل بهار ۱۳۹۴ کدام بازار از بازارهای یادشده سود بیشتری پرداخت کرده‌اند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد آنهایی که پولشان را در بازار سکه سرمایه‌گذاری کرده‌اند در پایان خردادماه ۱۳۹۴ نسبت به فروردین امسال رقمی معادل ۲.۶ درصد ضرر کرده‌اند. آنهایی که در بازار ارز سرمایه‌گذاری کرده‌اند نیز به میزان ۱.۱ درصد زیان کردند.

بورس‌بازان ایرانی در سه ماه اول امسال در مجموع ۲ درصد سود برده‌اند و کسانی که بازار پول را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کرده‌اند ۵ درصد سود به دست آورده‌اند.به گزارش ساعت 24، با توجه به مجموع شرایط می‌توان حدس زد در تابستان امسال بازار ارز و سکه با وجود ثبات در سایر متغیرها سود چندان بالایی ندارند و بازار سهام پرریسک است.