۰ نفر

معاملات پرحجم در بورس تهران

۲۵ آبان ۱۳۹۳، ۱۸:۳۹
کد خبر: 66784

بورس اوراق بهادار تهران در معاملات امروز شاهد افت شاخص بورس در مقابل افزایش حجم معاملات بود.

در معاملات دومین روز هفته از شدت افت بورس کاسته شد و دماسنج بازار سرمایه با 17 واحد افت و رسیدن به کانال 75 هزار و 929 واحدی به کار خود پایان داد.

در بازار امروز شرکتهای بانک پاسارگاد، آلومینیوم ایران و بانک ملت بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص بورس گذاشتند و مانع افت بیشتر این متغیر شدند. این در حالی بود که نمادهای تاپیکو، مخابرات، ملی مس و مپنا بیشترین تاثیر منفی را به شاخص بورس وارد کردند.همچنین گروه مالی، خودرو و انبوه سازی با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفت.

در پایان معاملات امروز نمادهای سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران، داده پردازی ، سرمایه گذاری صنعت نفت، سیمان دورود، بین المللی توسعه ساختمان، آبادگران ایران و صنایع آذرآب بیشترین تقاضای خرید را به خود اختصاص دادند و نمادهای فولاد امیر کبیر کاشان، داروسازی امین، پارس الکتریک، قند نیشابور، درخشان تهران و قند قزوین با سنگین ترین صف های فروش مواجه شدند.

امروز در اتفاقی مهم بعد از ماه ها انتظار،دومین عرضه اولیه سهام شرکتها در بورس تهران انجام شد و 10 درصد از سهام مدیریت صنایع سیمان سیدکو به میزان ۴۰۰ میلیون سهم به قیمت هزار و ۵۰۰ ریال کشف قیمت شد. امروز سیدکو که برای اولین بار پا در تالار حافظ گذاشت با معامله 400 میلیون سهم به ارزش 600 میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش معاملات را ثبت کرد. پس از آن زامیاد و سرمایه گذاری رنا بیشترین حجم معاملات را داشتند. بیشترین ارزش معاملات نیز پس از سیدکو متعلق به معامله بلوکی پتروشیمی پردیس و سرمایه گذاری صنعت نفت بود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، در مجموع در بازار امروز بیش از یک میلیارد و 56 میلیون سهم و حق تقدم به ارزش دو هزار و 901 میلیارد ریال معامله شد و ارزش بازار سرمایه به 341 هزار میلیارد تومان رسید.