۰ نفر

برداشت‌گاز از مخازن ذخیره‌سازی آغازشد

۱۶ آبان ۱۳۹۳، ۱۸:۵۴
کد خبر: 65845

مدیر عامل شرکت نفت مناطق مرکزی اعلام کرد: به دلیل سرمای هوا در روزهای اخیر، برداشت گاز از مخازن ذخیره سازی آغاز شد.

سلبعلی کریمی؛ مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران گفت: در اردیبهشت ماه امسال، عملیات تزریق حدود سه تا چهار میلیون متر مکعب گاز به مخزن ذخیره سازی شوریجه با موفقیت انجام شد.

وی گفت: به دنبال بارش ها و سرمای کم سابقه در روزهای اخیر و به منظور تأمین گاز مصرفی مورد نیاز کشور، برداشت زودهنگام روزانه 1.7 میلیون متر مکعب گاز از دومین مخزن ذخیره سازی گاز طبیعی کشور آغاز شد.

به گفته وی با نزدیک تر شدن به فصول سرد سال، میزان برداشت از مخازن ذخیره سازی گاز سراجه قم و شورجه، روزانه به حدود 20 میلیون متر مکعب در روز افزایش خواهد یافت.

مدیر عامل شرکت نفت مناطق مرکزی با اشاره به اهمیت استراتژیک طرح های ذخیره سازی در کشور گفت: با اجرای کامل طرح های ذخیره سازی گامی در جهت ایجاد توازن بین عرضه و تقاضای انرژی برداشته خواهد شد.

طرح ذخیره سازی شوریجه، نیمه شهریور ماه امسال هدف تزریق روزانه 10 میلیون متر مکعب گاز به مخزن زیرزمینی در روزهای گرم و برداشت 20 میلیون متر مکعب در فصل پائیز و زمستان و تزریق آن به شبکه سراسری به بهره برداری رسید.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، 14 آبان ماه، معاون عملیات شرکت ملی گاز ایران اعلام کرده بود: امسال از مخازن ذخیره سازی شوریجه و سراجه برداشت گازی صورت نگرفته است و اخبار منتشر شده در برخی رسانه ها مبنی بر برداشت گاز از این مخازن در سال جاری صحت ندارد. تزریق گاز به دو مخزن ذخیره سازی مورد نظر در حال انجام است.

به گفته عبدالحسین ثمری، امسال، زیرساختهای لازم برای افزایش 1.5 برابری برداشت گاز از مخازن ذخیره سازی نسبت به سال گذشته فراهم شده است.