۰ نفر

چراغ سبز آمریکایی‌ها برای حضور در ایران

۱۶ آبان ۱۳۹۳، ۱۴:۴۹
کد خبر: 65806

برخی از شرکت‌های خودروساز آمریکایی علاقه خود برای حضور در دومین همایش بین‌المللی صنعت خودروی ایران را ابراز کردند.

دومین همایش بین‌المللی صنعت خودروی ایران دهم آذرماه در تهران برگزار می شود.

تاکنون حضور شرکت‌های بزرگ خودروساز اروپایی و آسیایی از جمله فیات، بنز، فولکس واگن، ولوو، پژو، رنو، هیوندای و کیا در این همایش قطعی شده است به گونه‌ای که بسیاری از این شرکت‌ها در سطوح عالی و برخی نیز در سطح مدیر عامل و رییس هیات مدیره در ایران حضور خواهند یافت.

در این شرایط براساس جدیدترین اخبار به دست آمده، برخی از شرکت‌های خودروساز آمریکایی نیز تمایل خود را برای حضور در این همایش ابراز کرده‌اند.

یکی از مسوولان برگزارکننده این همایش می‌گوید: یکی از شرکت‌های خودروساز آمریکایی تلویحا اعلام کرده که در صورت به نتیجه رسیدن مذاکرات بین‌المللی در ابتدای آذرماه، در ایران حضور خواهد یافت.

وی با بیان این‌که این شرکت آمریکایی در حوزه تولید خودروهای برقی نیز فعال است، خاطرنشان کرد: در شرایطی که تمام شرکت‌های بزرگ خودروساز اروپایی بدون استثنا در ایران حاضر خواهند شد آمریکایی‌ها نیز تمایل ندارند در این عرصه عقب بمانند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وی ادامه می‌دهد: با این حال شرکت‌های آمریکایی با محدودیت‌های وضع شده از سوی دولت خود مواجه هستند و علیرغم میل باطنی نمی‌توانند آزادانه در این زمینه تصمیم بگیرند.

یکی از مسوولان برگزارکننده همایش بین المللی صنعت خودرو با بیان این‌که در این شرایط در صورت به نتیجه رسیدن مذاکرات ایران و 1+5 احتمالا در دهم آذرماه شاهد حضور شرکت‌های خودروساز آمریکایی در ایران نیز خواهیم بود، تصریح می‌کند: بازار خودروی ایران بازار بسیار بزرگی است به همین دلیل در همین شرایط فعلی که هنوز مذاکرات بین‌المللی به نتیجه نرسیده است نیز تمام خودروسازان بزرگ اروپایی و آسیایی حضور خود در ایران را اعلام کرده‌اند.