۰ نفر

نصب فن آوری تشخیص عابر پیاده بر روی خودروها + عکس

۱۱ شهریور ۱۳۹۱، ۱۵:۱۲
کد خبر: 6504

جنرال موتورز یکی از کمپانی های پیشرو در زمینه کاهش تلفات ناشی از رانندگی است. این کمپانی که یکی از بزرگ‌ترین مراکز تحقیقاتی را در اختیار دارد به تازگی سیستم جدیدی را ابداع کرده است که موجب کاهش تلفات خواهد شد.

طبق اعلام اداره ایمنی و ترافیک آمریکا در سال 2010 در این کشور شاهد تلفات 4,280 نفری عابران و 618 نفر دوچرخه سوار بوده است. اگر چه این آمار و ارقام نسبت به سال 1995 در حدود 25 درصد کاهش پیدا کرده است اما بازهم خودروسازان بیکار ننشسته اند و در حال ابداع تکنولوژی‌های جدیدی در این باره هستند که موجب کاهش تلفات می‌شود. جنرال موتورز یکی از همین کمپانی های پیشرو در همین زمینه است. این کمپانی که یکی از بزرگ‌ترین مراکز تحقیقاتی را در اختیار دارد به تازگی سیستم جدیدی را ابداع کرده است که موجب کاهش تلفات خواهد شد. این ابداع جنرال موتورز که Wi-Fi Direct نام دارد در شرایط دید محدود، عابران یا دوچرخه‌سواران را زودتر از راننده تشخیص می‌دهد و راننده را از طریق هشدارهای صوتی آگاه می‌سازد. اگر سامانه گوشی های هوشمند وایرلس دار به چیزی در حدود 10 ثانیه برای تشخیص سرویس دیگری نیاز دارند این سیستم تنها به 1 ثانیه نیاز دارد تا به سرویس دیگری متصل شود.

این سامانه از داخل خودرو از فاصله 250 متری هر کسی که از این سامانه استفاده می کند را تشخیص می دهد، و در صورت روشن بودن راننده را از طریق هشدار صوتی آگاه می‌سازد. لازم به ذکر است که این سیستم فعلاً کانسپت به شمار می رود زیرا باید هر دو طرف از آن بهره مند باشند تا به خوبی کار کند لذا اداره ایمنی و ترافیک آمریکا از تمام عابران و دوچرخه سواران درخواست کرده است که از گوشی هایی که مجهز به سیستم Wi-Fi direct هستند استفاده کنند تا اگر از نقطه کور وارد خیابان شدند راننده را زودتر از حضور خویش آگاه سازد. این سامانه در اصل یک سامانه سرگرمی است یعنی شما می‌توانید با آن وارد اینترنت شوید و تمام کارایی یک تلفن همراه را نیز برای سرنشینان به ارمغان می‌آورد.