۰ نفر

رونمایی از پیش‌نویس طرح جامع مسکن

۲ شهریور ۱۳۹۳، ۱۸:۵۲
کد خبر: 57476
رونمایی از پیش‌نویس طرح جامع مسکن

وزیر راه و شهرسازی از رونمایی طرح جامع مسکن در 25شهریور خبر داد و گفت:انتظار می رود پس از انتشار تدریجی طرح در هفته های پیش رو، صاحبنظران و نخبگان حوزه مسکن، این طرح را از نظرات و نقدهایشان محروم نسازند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از وزارت راه وشهرسازی، عباس آخوندی در پیامی اظهار کرد: طرح جامع مسکن را می توان منسجم ترین بسته سیاستی بخش مسکن دانست که با پشتوانه 5 دهه برنامه ریزی در ایران و بر بستر برنامه های توسعه قبل و پس از انقلاب شکل گرفته است. برنامه های توسعه هر یک بر اساس الزامات و شرایط خاصی طراحی شده اند و طرح جامع را در واقع می توان پاسخی همه جانبه به نگرش های حاکم بر طرح های قبلی و در راستای کاهش نواقص آنها ارزیابی کرد.

وی تاکید کرد: به اجمال می توان طرح جامع مسکن را نقشه راه نیل به اهداف بخش مسکن دانست. بر این اساس دولت می بایست، مسیر پیش روی را به طور مستمر بازنگری و با توجه به دستاوردها، ناکامی ها و شرایط اجتماعی و اقتصادی موجود، اصلاحات احتمالی را در مسیر دستیابی به اهداف اعمال نماید؛ هرچند این سخن نافی نقش بی بدیل بخش خصوصی در نیل به اهداف ذیربط نیست.

وی افزود: گذشت حدود 8 سال از تدوین طرح جامع مسکن، بروز تحولات جمعیتی به روایت سرشماری های نفوس و مسکن سالهای 1385 و1390، اجرای بسیارگسترده یکی از راهکارهای طرح جامع مسکن تحت عنوان واگذاری حق بهره برداری از زمین (طرح مسکن مهر) و بالاخره تغییرات اساسی در رشد اقتصادی و به تبع آن تحولات محسوس در نحوه توزیع درآمد و حجم خانوارهای کم درآمد را می توان از جمله دلایلی دانست که لزوم بازنگری در نقشه راه طرح جامع مسکن را دوچندان کرد. آخوندی اظهار کرد: بدین منظور شورای راهبردی بازنگری طرح جامع مسکن، تشکیل و با انتخاب دانشگاه صنعتی شریف به عنوان مجری طرح و تشکیل کارگروه های تخصصی(مدیریت زمین و توسعه شهری، نظام تامین مالی و مالیاتها، صنعت ساختمان، مسکن کم درآمدها، بهسازی بافتهای فرسوده و سکونتگاه های غیر رسمی و مسکن روستایی) بازنگری همه جانبه طرح از نیمه دوم سال 1392 آغاز شد.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: اینک که به مدد الهی و با همت دست اندرکاران، این طرح در مراحل پایانی تدوین قرار گرفته است انتظار می رود پس از انتشار تدریجی طرح در هفته های پیش رو، صاحبنظران و نخبگان حوزه مسکن، این طرح را از نظرات و نقدهایشان محروم نسازند تا انشاالله پس از اخذ نظرات و اعمال جمع بندی نهایی، رونمایی رسمی از سند طرح جامع مسکن در تاریخ 25 شهریور امسال در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی صورت پذیرفته و شاهد گام دیگری در توسعه بخش مسکن باشیم.

برای دیدن متن سرفصل های آماده شده پیش نویس سند طرح جامع مسکن به لینک زیر مراجعه کنید.