۰ نفر

معاون زیرساخت خبر داد

8میلیون تهدید سایبری به دروازه‌های مجازی

۲ شهریور ۱۳۹۳، ۱۷:۳۶
کد خبر: 57464

معاون طرح و توسعه شرکت زیرساخت گفت: روزانه حدود ۵ تا ۸ میلیون حمله یا اقدام مشکوک سایبری به دروازه‌های مجازی کشور داریم.

صبح امروز و هم‌زمان با هفته دولت بالغ بر 513 پروژه زیرساختی از قبیل توسعه پهنای باند لایه لبه شبکه IP کشوری، توسعه تجهیزات تکمیلی کانال‌های بین‌المللی کشور، نصب و راه‌اندازی سامانه‌های پایش ترافیک، اجرا و بهره‌برداری از 4993 کیلیومتر فیبرنوری و برخی دیگر از پروژه‌ها با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افتتاح شد.

در این مراسم حسن کریمی معاون طرح، توسعه و فناوری‌های نوین شرکت ارتباطات زیرساخت با اشاره به پروژه ایجاد مرکز عملیات امنیت شبکه دیتا (SOC) اظهار کرد: آمارهای جهانی حاکی از رشد نمایی بدافزارها در طول سالیان اخیر بوده است و حوزه جنگ هم در این موضوع اضافه شده و جنگ سایبری به جد توسط کشورها دنبال می‌شود؛ لذا راه‌اندازی چنین مرکزی یکی از ضروریات بود.

وی با اشاره به دسته‌بندی در این حوزه، گفت: حملات معمولا تحت سه عنوان Zero Day، APT و بات شناخته می‌شوند. این سه موضوع حملات جدید و منعطف را شامل می‌شوند و بات‌ها هم نشاندهنده عملیات نفوذ توسط هکرهاست که با هدف خاصی صورت می‌گیرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، او با اشاره به اینکه اطلاعات مرکز عملیات امنیت شبکه از طریق انواع پایشگرها جمع و در نهایت با تحلیل‌های انسانی موجب ارائه پچ‌های امنیتی می‌شود، ابراز کرد: در این مرکز با توجه به اینکه کل دنیا را را براساس IP رصد می‌کنیم، تشخیص نفوذ راحت صورت می‌گیرد.

وی خاطر نشان کرد: در این مرکز فقط به حملات پرداخته نمی‌شود بلکه هرگونه اقدام به حمله و اقدامات مشکوک نیز رصد می‌شود تا بتوان آمادگی لازم برای برخورد با آنها را به دست آورد. کریمی درباره تعداد حملات سایبری معطوف به کشور ما عنوان کرد: روزانه حدود 5 تا 8 میلیون حمله یا اقدام مشکوک سایبری به دروازه‌های مجازی کشور داریم که نشاندهنده گستردگی و خطرات این فضاست.