۰ نفر

تولید روزانه نفت لیبی چقدر است؟

۹ تیر ۱۳۹۳، ۱۸:۰۱
کد خبر: 51147

از سرگیری تولید نفت در میدان نفتی الفیل واقع در جنوب لیبی که ظرفیت روزانه آن 105 هزار بشکه در روز است، مجموع تولید نفت این کشور را به 300 هزار بشکه در روز رساند.

به گزارش خبرگزاری پان آفریقا، محمد الحریری سخنگوی شرکت ملی نفت لیبی اعلام کرد: تولید نفت در میدان الفیل اوایل این ماه به دلیل فعالیت جنبش‌های اعتراضی متوقف شد.

وی افزود: پایانه صادرات نفت الحریقه در شرق لیبی فعالیت خود را از سر گرفته و یک نفتکش در شرف بارگیری 600 هزار بشکه نفت پس از توافق حاصل شده با گروهی از نگهبانان تاسیسات نفتی است که به عدم پرداخت حقوق و مزایای خود اعتراض داشتند.

اولین محموله 750 هزار بشکه‌ای نفت خام 21 ژوئن پس از دو ماه وقفه از این پایانه نفتی بارگیری شد اما معترضان مجددا این پایانه نفتی را به تعطیلی کشاندند.

تولید نفت لیبی به عنوان چهارمین تولید‌کننده بزرگ نفت در قاره آفریقا، قبل از سرنگونی معمر قذافی دیکتاتور سابق این کشور در سال 2011 روزانه یک میلیون و 600 هزار بشکه در روز بود.

در سال 2012 تولید نفت لیبی حدود 1.5 میلیون بشکه در روز بود که ناگهان به دلیل تعطیلی پایانه‌های صادرات نفت در شرق این کشور توسط گروه‌های مسلح معترض به کمتر از 200 هزار بشکه در روز سقوط کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، نگهبانان معترض این تاسیسات نفتی از ماه ژوییه گذشته پایانه‌های شرقی این کشور را در اعتراض به عدم پرداخت حقوق و مزایای خود به تعطیلی کشاندند.

توافق حاصل‌شده بین طرفین درگیر باعث لغو ممنوعیت صادرات در دو پایانه این کشور به نام‌های الحریقه و زویتینه شده است.