۰ نفر

طوفان مصرف برق به پا شد

۹ تیر ۱۳۹۳، ۱۷:۳۵
کد خبر: 51142

روز گذشته مصرف برق رکورد روزهای اوج مصرف برق در سال 92 را زد به گونه‌ای که در روز هشتم تیر ماه 46 هزار و 900 مگاوات برق مصرف شد.

براساس آمار شرکت مدیریت برق شبکه ایران پیک مصرف برق در سال 92 در روز 26 خرداد ماه و به میزان 46 هزار و 344 مگاوات بوده است در حالی که مصرف برق در روز گذشته به 46 هزار و 900 مگاوات رسیده است.

با وجود محدودیت صادرات، همکاری صنایع،‌اجرای گام دوم هدفمندی‌ یارانه‌ها و افزایش قیمت برق، درخواست از مردم برای صرفه جویی و اقداماتی از این دست مصرف برق با افزایش گرمای هوا به شدت رشد پیدا کرده و پیش بینی می‌شود امروز رکورد مصرف برق در روز گذشته زده شود.

مصرف برق در روز گذشته در حالی به 46 هزار و 900 مگاوات رسید که در روز هشتم تیر ماه سال 92 42 هزار و 267 مگاوات برق مصرف شده بود. بنابراین مصرف برق نسبت به زمان مشابه در سال گذشته حدود 11 درصد افزایش داشته است.

در سال 91 نیز پیک مصرف برق در روز بیست و چهارم مرداد ماه بوده که در آن روز 43 هزار و 337 مگاوات برق مصرف شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، در حالی مصرف برق بیش از 10 درصد افزایش داشته که گرمای هوا نسبت به زمان مشابه در سال گذشته هشت درصد گرم‌تر شده است.

با توجه به افزایش چشمگیر گرمای هوا و در پی آن کاهش راندمان نیروگاه‌های حرارتی و استفاده بیش از آنچه که برنامه ریزی شده از نیروگاه‌های برقابی که تبعات منفی خود از جمله تاثیر بر سد با کاهش حجم آب و افزایش استهلاک را در پی دارد تلاش می شود که در کشور خاموشی نداشته باشیم اما برای این امر لازم است که مردم نیز مصرف برق را مدیریت کنند.