۰ نفر

قیمت جهانی نفت افزایش یافت

۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۷:۵۳
کد خبر: 46636

قیمت جهانی نفت در معاملات هفته گذشته بیش از 2 دلار افزایش یافت و به 109 دلار و 75 سنت در پایان معاملات روز جمعه رسید.

همزمان با انتشار آمارهای مثبت از بخش مسکن آمریکا و پیش بینی افزایش مصرف انرژی به دلیل نزدیک شدن زمان شروع فصل سفر در این کشور، قیمت نفت خام آمریکا در هفته گذشته 2 دلار افزایش یافت. بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا برای تحویل در ماه ژوئن در پایان معاملات روز جمعه، با 52 سنت افزایش نسبت به روز قبل از آن به 102دلار و 2 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا در پایان هفته گذشته به 99 دلار و 99 سنت رسیده بود.

ریچارد هاستینگز، تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: «نفت خام آمریکا همچنان از ناحیه تقاضای بیشتر برای بنزین و کاهش توان پالایشگاه ها به دلیل انجام تعمیرات در این کشور، حمایت می شود.» روز پنجشنبه، قیمت نفت اولین کاهش را در طی 4 جلسه شاهد بود و آژانس بین المللی انرژی نیز تنها به طور حاشیه ای پیش بینی خود از میزان تقاضای جهانی برای نفت در سال جاری را افزایش داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، انتشار گزارشی در مورد بخش مسکن آمریکا نشان داد که شروع عملیات خانه سازی در این کشور در ماه آوریل سریعترین رشد را در طی 5 ماه اخیر شاهد بوده است. اما برآورد اولیه رویترز از شاخص اعتماد مصرف کننده در ماه می، به صورت غیرمنتظره ای کاهش یافت و از رقم 84.1 واحد در ماه آوریل به 81.8 واحد رسید.

در همین حال، قیمت نفت برنت برای تحویل در ماه جولای روز جمعه با 66 سنت افزایش به 109 دلار و 75 سنت رسید. قیمت نفت برنت نیز در هفته گذشته با بیش از 2 دلار رشد همراه بود. تیم ایوانز، تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت، نفت برنت ممکن است در نتیجه تنش ها بین نیروهای دولتی و گروه های شبه نظامی در لیبی تقویت شده باشد.