۰ نفر

عنوان جالب طرح پیشنهادی ایران به1+5

۲۳ مهر ۱۳۹۲، ۱۵:۳۴
کد خبر: 29017

طرح پیشنهادی ایران با عنوان"پایانی بر یک بحران غیرضروری، آغازی برای افقهای جدید" تا دقایقی دیگر به گروه 1+5 ارائه می شود.

مهر نوشت:

طرح پیشنهادی ایران با عنوان"پایانی بر یک بحران غیرضروری، آغازی برای افقهای جدید" تا دقایقی دیگر به گروه 1+5 ارائه می شود.

نشست افتتاحیه مذاکرات ایران و 1+5 با حضورمحمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا آغاز شد.

تیم مذاکره کننده ایرانی که برای آغاز نشست ایران و 5+1 وارد مقر اروپایی سازمان ملل در ژنو شدند در محل در نظر گرفته شده برای هیأت ایرانی در حال رایزنی های پایانی پیش ازآغاز نشست هستند.

گفتنی است محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه که از هفته گذشته دچار عارضه کمر درد شده است در حالت نشسته با کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا عکس گرفت.

محمد جواد ظریف در بدو ورود به ژنو در جمع خبرنگاران درباره طرح پیشنهادی ایران و این دور از مذاکرات گفت: مذاکراتی که با دیدار بنده و خانم اشتون شروع می شود و فردا با جلسه افتتاحیه و جلسه بین کارشناسان و معاونین ادامه خواهد داشت مرحله جدید و اولین دور گفتگوهای ایران و 1+5 بعد از اجلاس وزرا در نیویورک است. این اولین آزمایش خواهد بود که میزان جدیت فضای 1+5 را بسنجیم چون جلسه اول در سطح وزرا برگزار شد و اعلام اراده سیاسی بود.

وی ادامه داد: من اعتقاد دارم مشکلی وجود ندارد و برنامه هسته ای ایران کاملا صلح آمیز است و نیاز است با یک برخورد متوازن و متعادل موانعی را که در این چند سال ایجاد شده از میان برداریم و به سمت اجرای حقوق هسته ای ایران ضمن ایجاد اطمینان در سطح بین الملل از صلح آمیز بودن کامل پیش رویم. معتقدم ظرف یکسال ما می توانیم موضوع هسته ای ایران را به یک موضوع عادی در آژانس بین المللی انرژی اتمی تبدیل کنیم البته این به شرطی است که حسن نیت در طرف مقابل وجود داشته باشد.

/