۰ نفر

متهمان فساد خانه فاطمی،‌ دوشنبه در دادگاه

۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۲:۰۴
کد خبر: 1723

دادگاه متهمان اختلاس بزرگ در بیمه ایران، موسوم به فساد خانه فاطمی، روز دوشنبه اول خردادماه 91 به صورت علنی بر گزار خواهد شد.

به گزارش فرارو، متهمان این اختلاس هشتاد و پنج نفرند که در شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی مدیر خراسانی، محاکمه خواهند شد.
در میان متهمان این پرونده ی سی هزار صفحه ای، تعدادی از کارمندان دولتی در رده های مختلف دیده می شوند.
اتهام این افراد بر اساس کیفرخواست صادره از سوی دادسرای عمومی و انقلاب تهران، مشارکت در اختلاس، معاونت در اختلاس توام با تشکیل شبکه‌ چند نفره به واسطه‌ همکاری با کارمندان بیمه، وصول وجه چک‌های ناشی از اختلاس شرکت بیمه و تحصیل مال نامشروع از محل وجوه چک‌های مذکور است.
نخستین جلسه‌ غیر علنی رسیدگی به این پرونده، هشتم اسفند سال 1389 در دادگاه کیفری استان تهران با حضور پنج قاضی به ریاست قاضی مدیرخراسانی برگزار و دومین جلسه دادگاه نیز فردای آن روز- نهم اسفند- برگزار شد.
پس از برگزاری دومین جلسه، پرونده به دلیل وجود نقص در تحقیقات به دادسرا اعاده شد که پس از رفع نقص، شعبه رسیدگی‌کننده پس فردا دوشنبه، رسیدگی به این پرونده را از سر می‌گیرد.
بر اساس این گزارش، در این پرونده چند نفر از مدیران بیمه‌ ایران شعبه‌های کرج و فاطمی تهران با به کار بردن ترفندهای گوناگون مانند صدور دو چک بابت خسارت و دیه در یک پرونده، یکی برای زیان‌دیده و دیگری برای خود، تشکیل پرونده‌های خسارت واهی و صدور چک‌هایی به نام بستگان و آشنایان خود به‌عنوان زیان‌دیده و عدم واریز حق بیمه برخی بیمه‌گذاران، مبادرت به برداشت وجوه از حساب شرکت بیمه ایران در این شعبه کرده‌اند، تعدادی از افراد که از کارکنان شرکت بیمه ایران نبوده‌اند نیز در این پرونده دخیل‌اند.
دادگاه متهمان از دوشنبه آغاز و در روزهای زوج هر هفته ادامه خواهد یافت.