۰ نفر

رییس اتحادیه مشاوران املاک در آستانه آغاز فصل نقل و انتقالات:

امسال برای کنترل اجاره‌بها برنامه‌ای نداریم

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۴:۵۴
کد خبر: 1453

خسروی با اشاره به طرح تعزیراتی که سال گذشته برای کنترل بازار اجاره بها اجرایی شد، در تشریح برنامه‌های امسال برای جلوگیری از افزایش بی‌رویه قیمتها اعلام کرد: با توجه به این‌که طرح، مانند قانون لازم‌الاجرا نیست و در صورت خوب نبودن منسوخ می‌شود، امسال برای کنترل اجاره بها برنامه‌ای نداریم.

مصطفی قلی خسروی در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر اینکه امسال طرحی برای کنترل اجاره بها توسط مسوولان تدوین نشده است، اظهار کرد: مشخصا طرحی که به وجود می‌آید برابر قانون نیست. طرح کنترل اجاره بها سال گذشته براساس برنامه‌ریزی مسوولان پایه‌ریزی شد که موفق نبود.

وی ادامه داد: ولی از آنجاییکه مالکیت براساس قانون و شرع قابل احترام است، زمانی می‌توان برای کنترل اجاره بها کاری کرد که برابر قانون باشد نه طرح.

خسروی در پایان با بیان این‌که طرح زودگذر است و اگر خوب نباشد مورد قبول مردم واقع نمی‌شود، گفت: بر این اساس نیز از این طرح استقبالی نشد و امسال نیز در مورد کنترل اجاره بها طرحی نخواهیم داشت.

سال گذشته با آغاز نقل و انتقالات در خرداد ماه قیمت اجاره بها تا 30 درصد افزایش یافت. امسال نیز بر اساس ادعای بنگاه‌داران با تغییر نرخ ها در بازار مسکن روبرو بوده‌ایم و باید منتظر ماند و دید این بازار روزهای آرامی را سپری خواهد کرد یا مسوولان مجبور به ورود به این بازار خواهند شد.