۰ نفر

فتح الله زاده: مجبور بودیم با خفت و خواری رفتار جباری را تحمل کنیم

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۲۱:۳۸
کد خبر: 1433

مدیرعامل باشگاه استقلال تهران با اشاره به شکایت از جباری به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال گفت: درگذشته مجبور بودیم با خفت و خواری رفتارهای جباری را تحمل کنیم اما حالا دیگر شرایط فرق می‌کند و از کمیته انضباطی خواسته‌ایم او را دو سال محروم کند.

به گزارش مهر، تمرین امروز تیم فوتبال استقلال تهران در حالی قرار بود عصر امروز در ورزشگاه دستگردی تهران برگزار شود که با هماهنگی مجتبی جباری بازیکنان آبی‌پوش از حضور در تمرینات گروهی امتناع ورزیدند.

دلیل اصلی تمرین نکردن بازیکنان استقلال پرداخت نشدن مطالبات آنها بود که این مسئله پیش از دیدار با نسف قارشی ازبکستان می‌تواند تبعات منفی برای این تیم تهرانی در بر داشته باشد.

علی فتح الله‌زاده در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد تعطیلی تمرین تیم فوتبال استقلال تهران، ضمن بیان مطلب فوق گفت: در این فصل همه تیم‌ها مشکلات مالی داشتند اما با وجود این مشکلات بخش عمده‌ای از مطالبات مالی این فصل بازیکنان خود از جمله مجتبی جباری را پرداخت کردیم.

وی افزود: درست است یک مقدار دوستان ما در پرداخت مبلغی که قرار بود به باشگاه پرداخت شود، کوتاهی کردند اما این موضوع باعث نمی‌شود بازیکنی مانند مجتبی جباری سایر بازیکنان را به تمرین نکردن تشویق کند. این بازیکن می‌توانست در دفتر بنده حضور یافته تا در این خصوص با هم صحبت کنیم زیرا تقریبا کل مبلغ قرارداد این فصل مجتبی پرداخت شده است و تنها 40 میلیون از سال گذشته و 170 میلیون از زمان واعظ آشتیانی طلبکار است.

مدیرعامل باشگاه استقلال خاطرنشان کرد: نباید جباری پیش از دیدار حساس‌مان برابر نسف قارشی ازبکستان چنین اقدامی را انجام می‌داد تا تیم به حاشیه برود. من از رفتار جباری شگفت زده شدم.

وی در پاسخ به این پرسش که "چرا جباری را به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال معرفی کرده‌اند نه کمیته انضباطی باشگاه استقلال؟"، اظهار داشت: این موضوع، مسئله‌ای ملی است زیرا امروز استقلال نماینده فوتبال ایران در آسیاست و به خاطر جو منفی که علیه تیم ما ایجاد شده، انتظار داریم کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال یک تا دو سال این بازیکن را محروم کند.

فتح الله‌زاده در مورد اینکه چرا قبلا با مجتبی جباری به خاطر چنین رفتارهایی برخورد نشده است، تصریح کرد: در گذشته به وجود این بازیکن برای نتیجه گرفتن استقلال نیاز داشتیم و نمی‌خواستیم هواداران با چشم گریان به خانه برگردند، مجبور بودیم با خفت و خواری رفتارهای این بازیکن را تحمل کنیم. امروز اما شرایط فرق کرده و بحث حضور استقلال در آسیا، بحث ملی است.

وی در مورد اینکه چرا سایر بازیکنان باتجربه تیم از جباری پیروی کرده‌اند، در پایان گفت: در تمرین عصر فردای تیم استقلال حاضر می‌شوم و با بازیکنان در این این خصوص صحبت خواهم کرد. دو بازیکن دیگر نیز هستند که قصد داریم رفتارهای آنها را بررسی کنیم تا مشخص شود در برهم زدن نظم تیمی و برگزار نشدن تمرین تیم نقش داشته‌اند یا خیر. در مجموع بررسی می‌کنیم چه کسانی فقط شنونده بودند و تمرین نکردند و چه کسانی خوشان جزو عوامل تعطیلی تمرین تیم بودند.

مدیرعامل باشگاه استقلال در پاسخ به این پرسش که "احتمال دارد مجتبی جباری نیز با ابراز ندامت و خریدن گل شیرینی به تمرین بازگردد؟"، گفت: همه چیز بستگی به رفتار جباری دارد اما امروز از سوی باشگاه استقلال مجتبی جباری را به فدراسیون فوتبال معرفی کردیم اما این بازیکن باید تا تشکیل نشست کمیته انضباطی در تمرینات تیم شرکت کرده وگرنه با جرایم سنگین‌تری روبه‌رو می‌شود.