۰ نفر

رشد تولیدات صنعتی چین کاهش یافت

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۸:۱۹
کد خبر: 1427

میزان تولیدات صنعتی چین طی ماه آوریل کمتر از 9.3 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته که این میزان رشد در سه سال اخیر بی سابقه بوده است.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اینترنتی بلومبرگ موسسه آمار چین اعلام کرد رشد تولیدات صنعتی این کشور طی ماه گذشته به پایین ترین حد خود از آوریل 2009 میلادی رسیده است .

بر اساس این گزارش موسسه آمار چین افزود میزان تولیدات صنعتی این کشور طی ماه آوریل کمتر از 9.3 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است که این میزان رشد در سه سال اخیر بی سابقه بوده است .

بر اساس این گزارش نرخ تورم چین نیز طی ماه گذشته به کمتر از 3.4 درصد رسیده است . تلاش دولت چین برای مقابله با روند صعودی نرخ تورم طی ماههای گذشته موجب شد تا رشد اقتصادی این کشور در سه ماه نخست 2012 میلادی به کمترین حد خود در سه سال اخیر برسد .

بر این اساس کارشناسان اقتصادی بر این باورند که دولت چین باید سیاستهای محرک مالی و پولی را برای تقویت رشد و رونق اقتصادی این کشور اجرا کند . میزان خرده فروشی در اقتصاد چین نیز طی ماه آوریل تنها 14.1 درصد رشد داشته است که این میزان نیز کمترین رکورد از فوریه 2009 میلادی به شمار می رود .

وزارت دارایی چین نیز اعلام کرد میزان در آمد های مالی این کشور در ماه آوریل نسبت به مدت مشابه سال قبل تنها 6.9 درصد رشد داشته است . این رقم در ماه مارس با رشد 18.7 درصدی روبرو شده است .

بر این اساس قیمت مواد غذایی در چین طی ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل هفت درصد رشد داشته است و نسبت به ماه مارس با افت 0.9 درصدی روبرو شده است . رشد اقتصادی چین در سه ماه نخست امسال به کمتر از 8.1 درصد رسیده است که این پایین ترین رقم از سال 2009 میلادی به شمار می رود .