۰ نفر

پرفروش ترینهای سینما در اکران های نوروزی

۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۸:۳۲
کد خبر: 1332

مقایسه فروش فیلم‌های اکران بهار در پنج سال اخیر نشان می‌دهد که تعداد تماشاگران سینما با بالا رفتن قیمت بلیت کم شده است.

بهار مناسب‌ترین فصل اکران فیلم‌هاست. به خصوص در چند سال اخیر که تمایل مخاطب برای رفتن به سینما در این فصل و روزهای تعطیل بیشتر شده است. در این روزها، شورای صنفی نمایش با صلاحدید خود دستچینی از تولیدات سال قبل که در جشنواره فیلم فجر نیز به نمایش درآمده‌اند، انتخاب می‌کند تا چرخ‎های سینما در همان آغاز سال جدید برای اهالی هنر خوب بچرخد.

به گزارش خبرآنلاین، نکته قابل توجه در این چینش‌ها توجه به موضوع فیلم و مناسب بودن آن برای نمایش در نوروز و احتمال پر فروش شدن آن است. اتفاقی که در سال‌های 87، 88، 89 و 90 افتاد. البته توقع اینکه همه فیلم‌های روی پرده نوروز یک مضمون را در بربگیرد یا اینکه همه این فیلم‌ها مختص کارگردانان اسم و رسم‌دار باشد، دور از ذهن است، چرا که سینمای ایران باید قابلیت فروش در طول یک سال را داشته باشد.

مقایسه فروش فیلم‌های پنج سال سینمای ایران در نوروز، نشان دهنده موفقیت سینمای ایران و انتخاب هوشمندانه فیلم‌ها در بعضی از سال‌ها و موفق نبودن انتخاب فیلم‌ها در سال‌‌های دیگر است. آمار و ارقام ارائه شده در تصویر زیر مربوط به سایت فارابی و فروش فیلم‌ها در تهران است چرا که آمار رسمی از فروش فیلم‌های سینمایی در کل کشور وجود ندارد. همچنین آمار فروش سال 87 نیز که در سایت فارابی اعلام نشده، بر اساس آمار و ارقام خبرگزاری‌های معتبر، درج شده است.

(برای دیدن اینفوگرافیک در ابعاد واقعی اینجا را کلیک کنید)