۰ نفر

طاقچه؛ تجربه لذت کتاب خواندن

۲۳ خرداد ۱۳۹۵، ۱۷:۰۷
کد خبر: 131846

برخی از ما عادت کرده‌ایم درباره «خارجی‌ها» داستان‌هایی تعریف کنیم که البته بسیاری از آن‌ها نیز واقعیت دارند.

آدم‌هایی که منظم و وقت‌شناس هستند. زباله در خیابان نمی‌ریزند و چیزهایی از این دست. یکی از این توصیف‌ها که گاه آن را با آب و تاب تعریف می‌کنیم این است که «خارجی‌ها» زیاد کتاب می‌خوانند و از هر فرصتی، برای کتاب خواندن استفاده می‌کنند. البته آمار مطالعه در کشورهای توسعه‌یافته این تصویر ذهنی ما را تایید می‌کند. اما پرسش اصلی این است که چرا خود ما کم کتاب می‌خوانیم؟ چه سدی میان ما و کتاب خواندن وجود دارد که کتاب خواندن دیگران را برای ما تبدیل به یک پدیده شگفت‌آور کرده است؟! هنگامی که از یک نفر که از آخرین تجربه کتابخوانی‌اش بیش از 6 ماه گذشته می‌پرسند که چرا کم کتاب می‌خواند، احتمالا یک یا چند تا از دلایل زیر را برایتان می‌گوید: • کتاب گران است و قیمت آن با درآمدهای ما همخوانی ندارد. • کتابفروشی‌ها محدود و دور از دسترس هستند. (بسیاری از شهرهای ایران کتابفروشی ندارد! البته همانطور که سینما ندارد!) • کتاب را نمی‌توان همیشه همراه خود داشت و گاهی فقط باید در خانه باشی تا بتوانی کتاب بخوانی. • درست در زمانی که بیکار هستیم و فرصت کتاب خواندن داریم یا انگیزه خرید کتاب داریم، کتابفروشی‌ها تعطیل هستند. (شب‌ها و روزهای تعطیل) اما این دلایل و مشکلات با ظهور پدیده‌ای به نام کتاب الکترونیک به تدریج در حال برچیده شدن است. « طاقچه » یکی از فروشگاه‌های‌ کتاب الکترونیکی است که در اینجا بیشتر با امکانات و ویژگی‌های آن آشنا می‌شویم. این اپ رایگان روی گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های اندروید و آی.اُ.اِس نصب می‌شود ‌و یک کتاب‌فروشی الکترونیکی را به این دستگاه‌ها اضافه می‌کند.

طاقچه مجموعه‌ای از کتاب‌ها در موضوعات گوناگون را پیش روی کاربر می‌گذارد که روز به روز بر شمار کتاب‌های موجود در این مجموعه افزوده می‌شود. داستان کوتاه و رمان‌های ایرانی و خارجی، فلسفه، هنر، تاریخ و همچنین کتاب‌های کودک و نوجوان. روزنامه‌ها و مجلات گوناگونی هم در طاقچه عرضه می‌شود. طاقچه چگونه مشکلاتی که در بالا گفتیم را حل می‌کند؟ قیمت کتابها: بهای کتاب‌ها در طاقچه بین 30 تا 40 درصد بهای پشت جلد کتاب چاپی است. یعنی کمتر از نصف قیمت. دسترسی: با طاقچه و یک اینترنت با سرعت معمولی، در هر ساعت از شبانه‌روز، در هر روز هفته، در هر جای دنیا، یک کتابفروشی، در دسترس کاربر است. کاربر می‌تواند جلد کتاب را ببیند، چند صفحه آغازین کتاب را به رایگان دریافت کرده و بخواند و اگر به متن و محتوای کتاب علاقه‌مند شد، به آسانی آن را خریداری کند. همچنین کاربر می‌تواند دیدگاه‌های دیگر خوانندگان آن کتاب را بخواند. جابه‌جایی: کتاب الکترونیک نگران سختی جابه‌جایی و سنگینی کتاب کاغذی را برطرف می‌کند. کتابخانه هر کاربر، در جیب یا کیف اوست و می‌تواند کتاب‌های دریافت‌کرده‌اش را بدون نیاز به اینترنت (Offline) مطالعه کند. افزون بر اینها، کتاب الکترونیکی، امکاناتی در اختیار ما می‌گذارد که کتاب کاغذی نمی‌تواند. شما می‌توانید فاصله اندازه قلم کتاب را درشت و ریز کنید، فاصله خطوط را کم و زیاد کنید و نور صفحه را تغییر دهید. به عبارتی هر کس، کتاب را برای خودش، شخصی‌سازی می‌کند. اپلیکیشن طاقچه را می‌توانید از لینک‌های زیر دریافت کنید:

شاید زمانی در نظر شما، کتاب خواندن، کار جذاب و هیجان‌انگیزی نبود. اما بد نیست طاقچه را امتحان و لذت کتابخوانی الکترونیک را تجربه کنید.