۰ نفر

مراحل تولید مشهور‌ترین چیپس‌ جهان +تصاویر

۶ خرداد ۱۳۹۵، ۶:۱۹
کد خبر: 129505
مراحل تولید مشهور‌ترین چیپس‌ جهان +تصاویر

چیپس پرینگلز یکی از محبوب‌ترین خوراکی‌ها در میان آمریکایی‌ها و شاید دیگر مردم جهان باشد که بیش از ۵۰ سال است که تولید شده و در فروشگاه‌های جهان به فروش می‌رسد.

در ویدیویی جدید که توسط شرکت پرینگلز منتشر شده،‌نحوه تولید این محصول غذایی نمایش داده می‌شود. این ویدئو با نمایش ترکیبات این چیپس آغاز می‌شود، نسبت یک به دوی آب و آرد سیب‌زمینی به اضافه نشاسته ذرت که به چیپس‌ها استحکام بیشتری می‌بخشد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از میل‌آنلاین،‌ این ترکیب سپس روی تسمه نقاله ریخته شده و به محل مخلوط شدن انتقال داده می‌شود. در این نقطه مواد ترکیب شده روی تسمه نقاله دیگری قرار می‌گیرند تا وردنه از روی آنها عبور کرده و خمیری نازک به دست آید. فشاری که برای مسطح باز کردن خمیر به آن وارد می‌شود بیش از چهار تن است.

در مرحله بعد خمیرها توسط کاتری چرخان قالب زده می‌شوند و تکه خمیرهایی به شکل بیضی ایجاد می‌کنند. خمیر مازاد کنار گذاشته شده و در نهایت بازیافت می‌شودو روی تسمه نقاله تنها تکه‌های بیضی‌شکل چیپس‌های خام به جا می‌ماند.

پس از این مرحله،‌ چیپس‌ها وارد فر می‌شوند تا پخته شوند، البته به صورت جداگانه روی قالبی منحنی قرار می‌گیرند تا انحنای مشهور و منظمی که در این چیپس‌ها دیده می‌شوند،‌ درون فر ایجاد شود. مدت زمان پخت این خمیرها 11 ثانیه است. پس از پخت و پیش از انتقال روی تسمه‌ای دیگر،‌ مرحله طعم‌دار کردن آغاز می‌شود.

در نهایت چیپس‌ها از زیر نگاه کارگران عبور می‌کنند تا تکه‌های خرد شده یا شاید سوخته جدا شوند و پس از آن چیپس‌ها وزن‌کشی و بسته‌بندی می‌شوند.