۰ نفر

عربستان ۸۰ میلیون بشکه نفت ذخیره شده دارد

۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۵:۰۹
کد خبر: 1281

وزیر نفت عربستان با بالا دانستن قیمت کنونی نفت خام گفت این کشور ۸۰ میلیون بشکه نفت برای نیاز ضروری بازار ذخیره کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اینترنتی بلومبرگ علی النعیمی تصریح کرد عربستان بیش از 80 میلیون بشکه نفت در ذخایر خود انبار کرده است تا در صورت نیاز بازارهای بین المللی عرضه و صادرات نفت خود را افزایش دهد .

بر اساس این گزارش وی افزود عربستان نفت زیادی را در نفتکش ها خط لوله ها و انبارهای خود ذخیره سازی کرده است تا در صورت نیاز به بازارهای جهانی عرضه کند . قیمت نفت هنوز کمی بالا است .

بر این اساس قیمت نفت برنت دریای شمال از ابتدای امسال تا کنون 20 درصد رشد داشته است ولی طی رورهای اخیر به علت نگرانیهای بین المللی نسبت به وضعیت اقتصادی جهان با کاهش شدیدی روبرو شده است .

عبدالله البدری دبیر کل اوپک نیز هفته گذشته تاکید کرد اوپک برای کاهش قیمت نفت تلاش زیادی خواهد کرد . آمارهای رسمی نشان می دهد میزان تولید نفت عربستان به 10 میلیون بشکه در روز رسیده است که این بالاترین رکورد در 31 سال اخیر است .

وزیر نفت عربستان در ادامه تصریح کرد این کشور هم اکنون 2.5 میلیون بشکه مازاد ظرفیت تولید نفت در اختیار دارد .

عربستان به علت شرایط خاص بین المللی نفت تولیدی خود را ذخیره می کند . میزان ذخایر نفتی عربستان هم اکنون به بیش از 80 میلیون بشکه رسیده است که برای مصرف یک روز جهان نیز کافی نیست .

بر اساس گزارش سازمان بین المللی انرژی تقاضای جهانی نفت امسال روزانه به 89.9 میلیون بشکه خواهد رسید .