۰ نفر

اقتصاد آمریکا طی ماه آوریل تنها 115 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرد

۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۹:۳۷
کد خبر: 1187

وزارت کار آمریکا اعلام کرد اقتصاد این کشور طی ماه آوریل تنها 115 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است ولی نرخ بیکاری این کشور به کمتر از 8.1 درصد رسیده است .

به گزارش فارس به نقل از آسوشیتد پرس وزارت کار آمریکا اعلام کرد اقتصاد این کشور طی ماه آوریل تنها 115 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است ولی نرخ بیکاری به کمتر از 8.1 درصد رسیده است .

این در حالی است که نرخ بیکاری آمریکا از فوریه 2009 میلادی بالاتر از 8 درصد است و باراک اوباما خود را بری انتخابات نوامبر آماده می کند . البته نرخ بیکاری آمریکا هم اکنون به پایین ترین حد خود از ژانویه 2009 میلادی رسیده است . کاهش رشد اقتصادی آمریکا در سه ماه نخست 2012 میلادی به کمتر از 2.2 درصد نیز نشان می دهد روند کنونی اقتصاد این کشور به هیچ وجه برای کاهش نرخ بیکاری کافی نیست . کاهش نرخ بیکاری آمریکا به رشد اقتصادی بالای 3.5 تا 4 درصد نیاز دارد .

کریس ویلیامسون کارشناس ارشد اقتصادی تاکید کرد پیش بینی می شود نرخ بیکاری آمریکا طی ماههای آینده نیز روندی صعودی خواهد داشت . کاهش نرخ بیکاری آمریکا طی ماه آوریل تنها به این علت است که بخشی از نیروی کار آمریکا از بازار کار خارج شده اند . تعداد بیکاران آمریکایی که رسما ثبت نام شده اند با 200 هزار نفر کاهش به 12.5 میلیون نفر رسیده است .

اقتصاد آمریکا طی ماه مارس 162 هزار فرصت شغلی ایجاد کرده بود . از زمان به قدرت رسیدن اوباما در ژانویه 2009 نرخ بیکاری آمریکا بین 7.8 تا 10 درصد در نوسان بوده است .