۰ نفر

هوشمند شدن گواهینامه­‌های رانندگی

۱۱ اسفند ۱۳۹۴، ۱۴:۵۲
کد خبر: 118593

این روزها هرکس یک گوشی تلفن‌ همراه دارد و می‌تواند از آن مانند کارت اعتباری استفاده کند. کارشناسان در آمریکا می‌خواهند با استفاده از این فناوری، گواهینامه‌های رانندگی را هوشمند کنند.

با این حال می‌گویند، استفاده از این نوع گواهینامه ـ که احتمال دارد تا سال 2018 همه‌گیر شود ـ اختیاری است و کسانی که علاقه‌ای به گواهینامه‌ دیجیتال و ارتباط حوزه نزدیک (NFC) ندارند، می‌توانند از گواهینامه‌های فعلی خود استفاده کنند. برنامه دیجیتال شدن در نظر دارد، جایگزینی برای کارت‌های معمولی فعلی، مانند کارت‌های شناسایی و گواهینامه‌های قایق و ماهیگیری، حداقل در آمریکا ارائه دهد. در ‌حال‌ حاضر، دیجیتالی کردن گواهینامه‌های رانندگی پیچیده و مشکل به نظر می‌رسد،‌ اما کارت‌های شناسایی دیگر را می‌توان براحتی هوشمند کرد. از آنجا ‌که گواهینامه‌ ماهیگیرها همیشه خیس و کثیف می‌شود، این سیستم به نفعشان خواهد بود.
به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از جام جم ، این نوع کارت‌های دیجیتال قابلیت‌های متعدد خواهند داشت. مثلا با وجود نرم‌افزارهای کاربردی، می‌توان عملیات تعویض کارت و به‌روزرسانی آنها را بدون زحمت انجام داد و در وقت و هزینه صرفه‌جویی کرد. دیجیتال شدن می‌تواند سالانه ده‌ها میلیون دلار صرفه‌جویی در مخارج کشور ایجاد کند، اما این طرح کاملا بی عیب و نقص هم نیست. به طور مثال، اگر درست همان لحظه‌ای که باید گواهینامه‌تان را به یک مسئول نشان دهید، تلفن‌تان از دستتان بیفتد و بشکند یا باتری خالی کند، چه می‌شود یا وقتی عکس‌ و فیلم خصوصی در تلفن‌همراهتان دارید، استفاده از این دستگاه به عنوان گواهینامه خطرهایی خواهد داشت. محققان برای اجرایی کردن این طرح، در حال گفت‌وگو و پیدا کردن راه‌حل‌هایی برای مشکلات احتمالی هستند.